Powerpeers verbindt zich aan de INSEAD Community Impact Challenge

De internationale INSEAD Community organiseert voor komende januari de Impact Challenge. Deze business school uit Fontainebleau wordt door de Financial Times tot een van de beste ter wereld gerekend. Haar alumni, studenten en medewerkers zullen zich deze maand inzetten om het gebruik van ‘single-use plastics’ te reduceren en het recyclen ervan te stimuleren.
Ook andere, niet aan INSEAD gelieerde, organisaties, bedrijven of personen kunnen zich aansluiten bij deze actie. Powerpeers herkent zich in het probleem van eenmalig gebruikte plastics en sluit zich daarom ook aan. Raymond van Eck, Managing Director Powerpeers en zelf alumnus van INSEAD: “Deze actie past goed in de duurzaamheidsvisie van Powerpeers en bij haar merkbeleving. Komende maand levert ons bedrijf graag een extra bijdrage aan de strijd tegen het gebruik van single-use plastics. We nodigen andere bedrijven uit hetzelfde te doen.”
SINGLE-USE PLASTICS
Het gebruik van single-use plastics en vooral hoe dit in ons dagelijks leven is ingebakken is een enorm probleem en heeft een behoorlijk negatieve impact op het milieu. “Toen ik over deze challenge hoorde en het bij Powerpeers, waar we 100% duurzaamheid hoog in het vaandel hebben staan, besprak, was iedereen gelijk enthousiast om hier aan mee te doen en dit initiatief actief naar buiten toe uit te dragen,” aldus Van Eck.
IN DE PRAKTIJK
Net als in elke andere organisatie komt het gebruik van single-use plastics ook bij Powerpeers voor en dat zal tot een minimum beperkt moeten worden. “We zijn ons al wel bewust op wat we aan plastic gebruiken”, stelt Directeur Marketing & Sales Pieter Vroom. “Momenteel recyclen we ons plastic al doordat we speciaal gescheiden afvalbakken hebben. Ook ons glas en papier brengen we zelf weg. We zijn een merk dat klanten empowered zelf hun energiebehoefte te regelen en dus wachten we ook niet totdat de verhuurder van ons pand gescheiden afval faciliteert. Dat past niet bij wat we zelf uitdragen. Echter: voorkomen is beter dan recyclen. Dus als we met deze challenge de volgende stap kunnen zetten, zijn wij daar graag onderdeel van.”
Powerpeers zal in de maand januari het reduceren van het gebruik van single-use plastic actief via haar communicatie kanalen onder de aandacht brengen. “Zodoende stimuleren we het bewustzijn hierover ook bij onze klanten en maken we de impact van dit initiatief hopelijk nog groter” sluit Vroom af.
Meer informatie over de INSEAD Community Impact Challenge of aanmelden? Kijk dan op: https://INSE.AD/community-challenge
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.