Geplaatst door NewsLab

PR-bureau NewsLab verwelkomt nieuwe collega’s

Amsterdam, 16 september 2024 – PR-bureau NewsLab breidt haar team uit met de komst van drie ervaren PR professionals. Sander van de Vooren (49) wordt de aanvoerder van het corporate team van NewsLab. Veerle van den Brink (29) en Cathalijne Groen (34) treden toe als Senior PR Managers in het Corporate en Brand PR team. Met hun ruime ervaring en expertise in de PR- en mediawereld versterken zij de positie van NewsLab als full-service PR-bureau in zowel corporate als consumer PR.

Sander van de Vooren is geen nieuw gezicht bij NewsLab. Eerder werkte hij bij Aviko als interim manager Corporate Communicatie & Mediarelaties en daarvoor als Head of Corporate Communications & Events bij Nederlandse Loterij, waar NewsLab al sinds 2016 mee samenwerkt. Als Director Corporate PR wordt Sander verantwoordelijk voor de diverse klanten uit het corporate team van NewsLab.

Talitha Dirkzwager, Managing Director van NewsLab: “Van veel samenwerken naar samen werk maken voor mooie klanten; ik vind het erg leuk en waardevol dat Sander ons team versterkt met zijn brede ervaring op het gebied van corporate communicatie, reputatiemanagement, mediarelaties en PR. Als bureau dat de inhoud centraal stelt, voegt Sander nog meer kennis toe aan ons team. Naast de werkzaamheden voor onze klanten, speelt Sander ook een rol in het verder ontwikkelen van producten voor onze klanten en het versterken van het team.”

Veerle richt zich binnen het Corporate PR team van NewsLab op klanten als ABN AMRO MeesPierson, Achmea, Amazon Web Services, Atos en Nestlé. Hiervoor werkte zij vijf jaar bij RTL als persvoorlichter en communicatie-adviseur. Met haar brede interesse en relevante PR-ervaring is zij een waardevolle toevoeging aan het NewsLab-team. Cathalijne bleef na haar stage bij VICE Media Benelux werken om als freelance journalist redactionele verhalen te maken. Na een jaar maakte ze de overstap naar TicketSwap waar ze 4,5 jaar werkte als marketing- en communicatieadviseur. Vervolgens dook zij in de wereld van PR aan bureauzijde bij het Zaanse Counter Content en later bij HPB | Het PR Bureau. Bij NewsLab werkt Cathalijne binnen het Consumer PR team voor onder andere Heineken, Center Parcs, Old Amsterdam en Tikkie.

Talitha Dirkzwager: “Cathalijne en Veerle hebben al veel ervaring in de wereld van PR en media. Fijn dat ze deze ervaring nu gaan inzetten voor onze klanten. Los van de inhoudelijke klik, passen ze ook goed bij waar wij als NewsLab voor staan: PR zonder blabla. Ze zijn direct op de NewsLab trein gesprongen en werken al vol energie mee aan diverse inhoudelijke vraagstukken van onze klanten. Als Rotterdamse in een Amsterdams bureau is het heel fijn om deze ‘niet lullen, maar poetsen’ mentaliteit terug te zien.”

Voor meer informatie (niet ter publicatie):
NewsLab, Talitha Dirkzwager, talitha.dirkzwager@newslab.nl, 0610772099

Over NewsLab
NewsLab is een creatief PR-bureau voor Brand PR, Corporate PR en Paid PR. Ons team bestaat uit ervaren seniors en jong PR-talent. Een mix van mensen met uiteenlopende vaardigheden in strategie, creatie, tekst, mediarelaties, influencer marketing en digital PR. Nieuwsgierigheid is onze bindende factor. Naar onze klanten, hun markt, ons eigen vakgebied en alles wat daarin gebeurt. Ons team heeft ervaring in diverse sectoren, zoals Food & Drinks, Finance, Retail, Travel, FinTech, Interieur, Beauty en Entertainment. We werken onder andere voor ABN AMRO, Atos, Brooks Running, Canon, CCV, Center Parcs, De Hypotheker, Hogeschool Rotterdam, ICS, LG Electronics, Nederlandse Loterij, Nestlé, Staatsloterij, Tikkie en Zaptec. Zie: www.newslab.nl