Industry Wire

Geplaatst door Adobe

Prénatal vernieuwt online winkelervaring met Adobe Commerce en valantic

Amsterdam, 18 februari 2025 – Prénatal, de grootste babywinkel van Nederland, heeft gekozen voor Adobe Commerce als nieuw e-commerceplatform. In samenwerking met strategisch implementatiepartner valantic realiseerde Prénatal een succesvolle overgang na een intensieve selectieprocedure. Dankzij Adobe Commerce biedt Prénatal haar klanten een nog sterkere gepersonaliseerde en naadloze online winkelervaring, verpakt in een vertrouwde uitstraling.

“De wensen van onze klanten veranderen continu, afhankelijk van de fase waarin ze zich bevinden – van zwangerschap en geboorte tot de groeifase,” zegt Daniel Dunk, Manager e-Commerce & Marketplaces bij Prénatal. “Met Adobe Commerce kunnen we nog beter inspelen op deze veranderende behoeften. Door slimme, gepersonaliseerde aanbevelingen zorgen we ervoor dat ouders of cadeaugevers altijd snel vinden wat zij nodig hebben.”

Binnen vier maanden live, zonder onderbrekingen
De keuze voor Adobe Commerce werd bepaald door drie kernvoordelen: flexibiliteit, uitgebreide functies van het platform en kostenefficiëntie. Binnen slechts vier maanden werd het platform succesvol geïmplementeerd, zonder onderbrekingen in verkoop, klantervaring of websiteverkeer. Een prestatie die de nauwe samenwerking tussen Prénatal, valantic en Adobe onderstreept, gezien de complexiteit en omvang van het project.

De implementatie richtte zich op het automatiseren van bedrijfsprocessen, het stroomlijnen van interne workflows en het verminderen van operationele vertragingen. De migratie naar Adobe Commerce maakt deel uit van Prénatal’s bredere digitale transformatiestrategie, die gericht is op een verbeterde klantervaring en efficiëntere processen.

Carl Maas, Managing Director bij Adobe Benelux, zegt: “We zijn trots Prénatal te ondersteunen bij hun digitale transformatie met Adobe Commerce. In een tijd waarin klanten steeds hogere verwachtingen hebben, is het aan retailers om digitale innovaties te omarmen om klanten te behouden en concurrenten voor te blijven. Prénatal bewijst met deze stap dat ze klaar zijn voor de toekomst.”

Een vertrouwde ervaring, maar beter
Voor klanten voelt de vernieuwde online winkel van Prénatal direct vertrouwd. Door aangepaste sjablonen te baseren op bestaande ontwerpen, is het design grotendeels behouden. Tegelijkertijd zijn er achter de schermen verbeteringen doorgevoerd, zoals snellere laadtijden en een betere gebruiksvriendelijkheid.

Nieuwe functies zullen continu worden toegevoegd om de klantreis verder te optimaliseren en personaliseren. Dankzij Adobe worden klanten op de website gekoppeld aan AI-gestuurde productaanbevelingen die aansluiten bij hun behoeften. Daarnaast introduceerde Prénatal een kinderwagenconfigurator waarmee klanten kinderwagens eenvoudig kunnen personaliseren – innovaties die de winkelervaring verder verrijken.

Andere nieuwe functies waar Prénatal trots op is, zijn de back-in-stock notificaties waarbij klanten een melding ontvangen zodra een uitverkocht product weer beschikbaar is. Ook zorgt de connectie met het Customer Data Platform (CDP) ervoor dat Prénatal nog beter kan inspelen op persoonlijke wensen. “We zijn vooral blij met de Page Designer-functionaliteit, wat de werksnelheid heeft verbeterd”, aldus Daniel Dunk.

Jelmer Spoelstra, Managing Director bij valantic, zegt: “Onze topprioriteit was een soepele en tijdige migratie binnen de strakke deadlines van Prénatal, zonder concessies te doen aan kwaliteit. De gekozen oplossing biedt Prénatal de mogelijkheid om aan de huidige en toekomstige klantvraag te voldoen op een efficiënte, innovatieve en uiteindelijk ook kostenverlagende manier.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht