Industry Wire

Geplaatst door Mollie

PSP Mollie versterkt positie in België met betaalknop van KBC/CBC

Betaaldienstverlener Mollie heeft de KBC/CBC-betaalknop toegevoegd aan haar betaalmethodes en versterkt hiermee haar propositie in België. Mollie verwerkt momenteel al voor zo’n kwart van alle webshops in de Benelux de online betalingen. De betaalmethodes Bancontact, kredietkaart, overschrijving en Belfius Direct Net waren al beschikbaar via Mollie. Klanten van Mollie kunnen nu ook betalingen ontvangen via de betaalknop van KBC en CBC.

Achteraf betalen zonder risico voor verkoper
Met de betaalknop kunnen klanten van KBC en CBC hun online aankopen eenvoudig betalen door middel van hun kaartlezer of een QR-code via de smartphone. De betaling wordt direct verwerkt. Gebruikers van de betaalknop hebben bovendien de mogelijkheid om later te betalen. Zij kunnen hiervoor zelf de datum kiezen (tot 2 maanden later) waarop KBC of CBC het bedrag mag afschrijven. De bank financiert de aankopen dan voor, zodat de verkoper geen financieel risico loopt.

Betaalknoppen populair in België
De KBC/CBC-betaalknop wordt nog niet door alle payment providers ondersteund, terwijl de betaaloptie al wel door veel consumenten wordt gebruikt. Waar het voorheen nodig was om een directe koppeling met KBC en CBC in te bouwen, volstaat nu een enkele connectie met Mollie.

“De betaalknoppen van KBC en CBC worden veel gebruikt hier in België en zijn een goede aanvulling op de betaalmethodes die Mollie al aanbood. Je hebt hierdoor nu maar één partij nodig voor de afhandeling van betalingen op je webshop.” Dit bevestigt Kenny Van Paesschen, eigenaar van e-fulfilment platform ShopWeDo die deze nieuwe betaalmethode met veel enthousiasme onthaalt. ShopWeDo en Mollie hebben een sterk partnership met elkaar waarvan talrijke nieuwe klanten het afgelopen jaar het mooie bewijs zijn. ShopWeDo biedt haar klanten naast een webshop met bijhorende logistiek ook een integratie met Mollie’s betaaldiensten.

Over Mollie
Mollie is een vooruitstrevende Nederlandse ayment service provider, met in totaal ruim 25.000 actieve klanten. De missie van Mollie is om online betalen simpel en betrouwbaar te maken. Klanten betalen bij Mollie enkel per transactie. De unieke API maakt bovendien het mogelijk om online betalingen moeiteloos in iedere webshop en ieder platform te integreren. Voor ieder type organisatie en van eenmalige betalingen tot abonnementen. Klanten in België zijn o

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht