Industry Wire

Geplaatst door Talpa Radio

Radio 538 voor tweede maand op rij best beluisterde online station

Ruim 2,2 miljoen keer werd de online stream van Radio 538 gemiddeld per week gestart in de periode 1 tot en met 28 maart. Dit is een stijging van 6% ten opzichte van de vorige maand en daarmee is 538 online voor de tweede periode op rij het best beluisterde radiostation van Nederland. Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica staan respectievelijk op plek 4, 5 en 8. Alle radiostations van Talpa Network, Radio samen zorgen voor ruim 6,7 miljoen streamstarts per week. Dat blijkt uit de meest recente rapportage NLO Streaming Audio Standaard.

In de maand maart stond Radio 538 in het teken van ‘Win Met De Zin’, luisteraars zaten aan de radio en digitale kanalen gekluisterd op zoek naar de stemmen van de vier bekende sterren om zo kans te maken op €100.000. Op Radio 10 konden luisteraars genieten van de 80’s Top 810. Niet alleen het hoofdstation van Radio 10 wordt online goed beluisterd, maar ook drie verschillende themastations van Radio 10 zijn terug te vinden in de Top 25. ‘Radio 10 60’s & 70’s hits’ is zelfs het best beluisterde themastation van Nederland.

In totaal realiseerde het verkoopnetwerk van Talpa Network afgelopen maand ruim 8,7 miljoen sessies per week. Dit is ruim 3,2 miljoen per week meer dan de nummer 2 in de lijst.

Marc Adriani, Directeur Radio Talpa Network: “Het afgelopen jaar hebben we gezien dat de luisterplaats van veel luisteraars is verplaatst van de auto naar huis. Dat heeft gezorgd voor een verschuiving in de markt. Dat we met Radio 538 nu voor de tweede periode de nummer één positie hebben behaald in het NLO Streaming Audio Standaard zien we als een positief signaal. Met onze radiozenders en aanvullende themakanalen is ons doel om het grootste deel van Nederland te bereiken. We voeren hierin een portfoliostrategie. Mooi om te zien dat ook onze themakanalen terugkomen in de Top 25 van het NLO Streaming Audio Standaard.”

TALPA NETWORK
Talpa Network is de onderneming waarbinnen John de Mol zijn (multi)media-activiteiten heeft ondergebracht. Talpa Network bestaat uit de onderdelen Events, TV (o.m. SBS6, Net5, Veronica en SBS9), Radio (o.m. 538, Sky Radio, Veronica en Radio 10), Social (o.m. Social1nfluencers, StukTV en New Wave), Digital (o.m. KIJK, JUKE en VoetbalTV), LINDA. en de eCommerce divisie (o.m. VakantieVeilingen en Actievandedag) en Talpa Gaming. Ook het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP) maakt deel uit van het concern. Deze onderdelen worden ondersteund door Media Solutions & het Bureau en Technology. Met dit netwerk is het Nederlandse multimediabedrijf meer dan relevant voor de consument en de adverteerder.

John de Mol is de bedenker van een aantal wereldwijde blockbuster formats, zoals Big Brother, Deal or No Deal en The Voice. Voor laatstgenoemde show ontving hij vier Emmy Awards. Zijn laatste productiemaatschappij, Talpa Media, is in 2015 overgenomen door het Britse ITV.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht