Industry Wire

Geplaatst door Receptel

Receptel introduceert robot-host Pepper op werkvloer VodafoneZiggo, KPMG en Eurest Services

Almere, 14 mei 2018 – Receptel – het bedrijfsonderdeel van USG People dat is gespecialiseerd in hospitality en klantontvangst – introduceert Pepper, de eerste robot-host van Nederland, bij drie grote Nederlandse bedrijven. Pepper doet de komende weken haar intrede op de bedrijfsvloer van VodafoneZiggo, KPMG en Eurest Services. De robot-host wordt aan het bezoekersregistratiesysteem gekoppeld en neemt veel voorkomende taken van Hospitality Professionals over. Zo kan Pepper onder meer worden ingezet voor de registratie van bezoekers en andere administratieve taken. Hierdoor kunnen de Hospitality Professionals meer persoonlijke aandacht aan bezoekers besteden.

Receptel wil een voortrekkersrol vervullen op het gebied van innovatie. Het inzetten van nieuwe technologie speelt hierbij een belangrijke rol. In januari 2017 was zij de eerste Hospitality-specialist in Nederland die een robot-host introduceerde. “Robotisering is een ontwikkeling die ook op de hospitality-markt veel invloed gaat krijgen. Robotica staat op het eerste gezicht ver af van hospitality en de vrees bestaat dat Hospitality Professionals vervangen worden door robots. Wij spelen bewust in op deze ontwikkeling en willen aantonen dat robotisering en hospitality hand in hand kunnen gaan”, vertelt Marleen Smith, Marketing Manager van USG Business Services. “Juist in deze tijd van digitalisering wordt persoonlijke aandacht ‘de nieuwe luxe’. Mensen houden altijd behoefte aan persoonlijk contact. Bezoekers kunnen daarom altijd kiezen of ze zich willen aanmelden bij Pepper of bij de Hospitality Professional. Zo gaat een warm welkom door mens én robot hand in hand.”

Van klantregistratie tot assistentie Hospitality-team

Pepper wordt bij de drie bedrijven ingezet bij de ontvangst van bezoekers, maar dat krijgt op verschillende manieren vorm. Zo krijgt zij bij elke organisatie een andere rol. Bij Eurest Services ontvangt en registreert Pepper klanten bij de servicedesk. VodafoneZiggo zet de robot-host in bij haar Technical Experience Center om cursisten die hier komen voor een training te ontvangen.

“Pepper gaat een belangrijke rol vervullen bij de ontvangst van bezoekers in ons Technical Experience Center dat volledig is gericht op innovatie. Met de komst van Pepper zetten we een nieuwe vorm van dienstverlening in: met een sociale robot-host die bijna menselijk communiceert en als een volwaardige collega kan worden ingezet. Dat sluit goed aan op de beleving die wij de bezoekers van ons Technical Experience Center willen bieden”, zegt Nathalie van der Niet, Teamleider Training & Quality van VodafoneZiggo.

“We zijn onder de indruk van wat Pepper allemaal kan, zowel in combinatie met ons ontvangstteam als stand alone. Pepper wordt echt een onderdeel van ons team van Hospitality Professionals. Dat biedt ons een grote toegevoegde waarde om de juiste klantbeleving bij onze bezoekers te creëren. Pepper gaat ervoor zorgen dat onze hosts zich volledig kunnen richten op onze klanten. Ik ben ervan overtuigd dat dit heel goed samengaat en dat we de ontvangst van onze bezoekers naar een nog hoger niveau kunnen tillen”, vertelt Jesper Sloot, Service Manager Facilities van KPMG.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht