Relatieplanet kiest voor omnichannel-marketing met optivo
Haarlem, 8 februari 2016 – Datingsite Relatieplanet, onderdeel van de Telegraaf Media Group, heeft er voor gekozen om de lancering van haar compeet vernieuwde website en backend te combineren met een nieuwe partner in e-mailmarketing.
De keuze is hierbij gevallen op het omnichannel-marketingplatform optivo. Deze omnichannel-marketingspecialist staat onder andere bekend om de hoogwaardige personalisatie, de flexibele templates en de mogelijkheid tot het veilig versturen van grote aantallen e-mails.
Relatieplanet werd in 2002 opgericht en is al 7 jaar de meest populaire datingsite van Nederland. Over de jaren heen groeide de bekendheid van de datingsite en kreeg het bedrijf steeds meer abonnees. Onder een nieuwe directie besloot de organisatie een aantal zaken radicaal aan te pakken om ook de komende jaren het juiste adres te zijn voor alleenstaanden om een relatie te vinden.
De website werd in eigen beheer compleet herzien en daarnaast was er een herorientatie op e-mail marketing. optivo bleek hierbij de beste partij voor Relatieplanet.
Erik van der Veen, Managing Director van Relatieplanet: ‘Het was voor Relatieplanet belangrijk om zelf te kunnen werken in de systemen en rapportages. Daarnaast wilde het bedrijf ervoor zorgen dat het toegang kreeg tot uitgebreide mogelijkheden voor personalisering, het doormeten van de respons, automatisering en segmentatie. De mogelijkheden van optivo®broadmail bleken naadloos aan te sluiten op deze eisen.’
Ben van der Laan, country manager optivo Nederland: ‘Relatieplanet was op zoek naar een systeem dat het in staat stelde effectiever, maar ook efficiënter te werken. Omdat ons platform de noodzaak voor een tussenpersoon wegneemt, kan Relatieplanet meer investeren in voor hen belangrijke functionaliteiten. Daarnaast werken we nu samen aan een groeipad waarbij vanuit dezelfde campagnes naast e-mail ook kanalen als push, print en sms ingezet zouden kunnen worden.
Over Relatieplanet
Relatieplanet, opgericht in 2002, is al 7 jaar achter elkaar de meest populaire datingsite in Nederland. Het bedrijf is onderdeel van de Telegraaf Media Group en bemiddelt in dating voor mensen die op zoek zijn naar een serieuze relatie, ongeacht geaardheid, leeftijd of opleidingsniveau. Relatieplanet staat voor privacy, kwaliteit en betrouwbaarheid. Voor meer informatie: www.relatieplanet.nl
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.