Industry Wire

Geplaatst door Reyez!

‘Reyez! en JOZO verrijken wereldwijde online smaak met nieuwe JOZOsalt.com’

JOZO verrijkt het leven van mensen al sinds 1929 met ‘a pinch of love’. In haar lange geschiedenis heeft het zoutmerk de kunst van het winnen en vermalen van natriumchloride tot in de perfectie leren beheersen. Digitaal bureau Reyez! en merkeigenaar AkzoNobel hebben de afgelopen maanden intensief samengewerkt om eind januari 2017 een nieuwe website te lanceren.

AkzoNobel merkte dat zout haar waarde verloren had. In vroegere tijden was zout een belangrijk ruilmiddel (ons woord ‘salaris’ herinnert hieraan) en was het onmisbaar voor het conserveren van eten. Tegenwoordig wordt zout vaak gezien als ongezond en ligt het onderin de schappen van de supermarkt. Daarom heeft AkzoNobel zich ten doel gesteld om meer waarde te creëren voor zout in het algemeen en voor JOZO in het bijzonder. Een andere belangrijke doelstelling was om de algemene kennis rondom zout en gezondheid te vergroten.

Een complete zoutcollectie

Er werd een duidelijke segmentatie van alle soorten JOZO zout ontwikkeld, met behulp van een uniek nummeringssysteem, met visuele “haakjes” die refereren aan korrelgrootte en oorsprong. Dit helpt de gebruiker bij het maken van een keuze uit de nieuwe JOZO collectie, die sinds eind 2016 verkrijgbaar is bij meer en meer supermarkten en speciaalzaken in heel Europa. De herpositionering van het merk vraagt om een online herlancering en een nieuwe communicatiestrategie, die in de loop van dit jaar steeds zichtbaarder worden.

Met dit in het achterhoofd lag de uitdaging bij Reyez! om een online platform te bedenken, ontwikkelen en vorm te geven dat tegemoetkomt aan de wensen van de bezoeker. Het platform ondersteunt zowel consumenten als professionals bij het kiezen van de meest geschikte soort zout. Bovendien laat het de complete collectie op inspirerende wijze zien, verrijkt met waardevolle informatie over zout en gezondheid.

“Als je ziet hoe creatief met voeding vandaag de dag wordt omgegaan en hoeveel dit gedeeld wordt online, moet je daarop inspelen als wereldwijde zout specialist’ – Mathieu Spros, Global Product Management Retail AkzoNobel

JOZOsalt.com past zich aan de bezoeker aan

De samenwerking met AkzoNobel heeft geleid tot een unieke website; een enorme bron van informatie over zout. Recept nodig? Zoek en vind op JOZOsalt.com en selecteer direct het bijpassende zout. Het is de missie van JOZO om iedereen de rijkheid van zout te laten ervaren. Dit geldt onder meer voor mensen die vanwege hun dieet minder zout mogen gebruiken en iedereen die jodium wil toevoegen aan zijn dieet. Eline Deutekom, Creatief Directeur Reyez!: ‘De complete zoutcollectie is vindbaar op de zeer gebruiksvriendelijke website, die zich snel aanpast aan de wensen en het gedrag van de bezoeker’.

Reyez! is verantwoordelijk voor de online strategie, concept, ontwerp en technische realisatie van de nieuwe website.

Links: website www.jozosalt.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht