Industry Wire

Geplaatst door SAP

SAP breidt PartnerEdge-programma uit met Competency Framework

‘s-Hertogenbosch, 6 september 2022 – SAP biedt partners een nieuw ‘erkenningssysteem’ waarmee zij zich beter kunnen profileren richting klanten. Het Competency Framework – een onderdeel van het SAP PartnerEdge-programma – laat de ervaring en vaardigheden van partners zien en zorgt op die manier voor een betere match tussen leveranciers, partners en klanten.

Het Competency Framework stelt partners beter in staat om hun vaardigheden en kennis te etaleren en te laten zien waar ze goed in zijn. Onder andere de productkennis en de bekwaamheid van de consultants en de succesvol gerealiseerde projecten komen tot uiting.

Het nieuwe Competency Framework biedt onder andere:

• meer erkenning voor de praktijkervaring en de waarde die partners met hun expertise en specialisaties inbrengen voor klanten,
• een geautomatiseerd aanwijzingsproces zodat partners snel kunnen anticiperen op de behoeften van hun klanten. Aanwijzingen op basis van geleverde prestatie zijn voor partners zichtbaar in het SAP for Me-portaal. Partners gebruiken dit portaal om relaties met klanten en SAP te beheren,
• nieuwe logo’s in de SAP Partner Finder-tool die alle competenties van partners weergeven zodat klanten deze kunnen zoeken en aan hun transformatiedoelstellingen kunnen koppelen.

Competenties en specialisaties
Binnen het framework worden partners op basis van twee aspecten ingedeeld: competentie en specialisatie. Om te beginnen zullen er zeven competenties zijn die aansluiten op een oplossing of een line-of-business, zoals human capital management. Elke competentie kent drie niveaus: essentieel, geavanceerd en expert.

Binnen elke competentie kunnen partners specialisaties hebben op product- of procesniveau, zoals talentmanagement. De prestaties in elke competentie worden gemeten aan de hand van expertkennis, gerealiseerde successen en bekwaamheid.

Snel de beste fit
Met het Competency Framework legt SAP de basis voor betere resultaten voor zowel partners als klanten. Klanten kunnen er zeker van zijn dat de partner die zij kiezen zowel de nodige kennis als bewezen expertise heeft om de specifieke oplossing te leveren die zij nodig hebben.

“SAP-partners zijn medebepalend voor het succes van de digitale transformatie van onze klanten”, zegt Karl Fahrbach, Chief Partner Officer van SAP SE. “Vandaar dat we het klanten zo eenvoudig mogelijk willen maken om de beste fit voor hun zakelijke behoeften te identificeren. Daarnaast stelt het SAP in staat om de investeringen die partners doen in hoogwaardige leveringspraktijken te erkennen en te belonen.”

Lees hier de reacties van partners op het nieuwe Competency Framework van SAP.

Over SAP
De strategie van SAP is om elk bedrijf te helpen een intelligente onderneming te worden. Als marktleider in bedrijfssoftware helpen we bedrijven van elke grootte en in elke branche optimaal te draaien. 87 procent van de wereldwijde transactie-inkomsten verloopt via een SAP-systeem. Onze technologieën voor machine learning, Internet of Things (IoT) en geavanceerde analytics helpen klanten bij de transitie naar een intelligente onderneming. SAP geeft mensen en organisaties een diep inzicht in de bedrijfsvoering en stimuleert een manier van samenwerken waarmee ze de concurrentie voor kunnen blijven. We vereenvoudigen technologie voor bedrijven, zodat ze onze software kunnen gebruiken zoals zij dat willen – zonder verstoringen. Onze complete suite aan applicaties en diensten stelt bedrijven en publieke organisaties in 25 sectoren wereldwijd in staat om winstgevend te opereren, zich continu aan te passen en het verschil te maken. Ondersteund door een wereldwijd netwerk aan klanten, partners, werknemers en opinieleiders draagt SAP bij aan een betere wereld en een beter leven.

Kijk voor meer informatie op www.sap.com/netherlands/index.html

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht