Geplaatst door SAP

SAP kondigt resultaten Q3 2024 aan

SAP heeft zijn financiële resultaten voor het derde kwartaal bekendgemaakt. Het bedrijf rapporteerde een solide groei in zowel cloudomzet als bedrijfswinst, ondersteund door sterke prestaties van hun Cloud ERP Suite en innovaties op het gebied van AI.

Belangrijkste financiële resultaten Q3 2024:
Cloud backlog van €15,4 miljard, een stijging van 25%, en 29% bij constante valuta;
Cloudomzet steeg met 25%, en 27% bij constante valuta;
Omzet Cloud ERP Suite steeg met 34%, en 36% bij constante valuta;
Totale omzet steeg met 9%, en 10% bij constante valuta;
IFRS brutowinst uit cloud steeg met 26%, niet-IFRS cloud brutowinst steeg met 27%, en 28% bij constante valuta;
IFRS bedrijfswinst steeg met 29%, niet-IFRS bedrijfswinst steeg met 27%, en 28% bij constante valuta.

Op basis van deze sterke prestaties heeft SAP zijn financiële vooruitzichten voor 2024 verhoogd. Het bedrijf verwacht nu verdere groei in zowel cloud- als softwareomzet, bedrijfswinst en vrije kasstroom.

Christian Klein, CEO van SAP: “Q3 was opnieuw een sterk kwartaal voor SAP, en we verhogen vol vertrouwen onze financiële vooruitzichten voor 2024. De groei van de cloudomzet ontwikkelde zich buitengewoon goed, vooral voor onze Cloud ERP Suite. Nog belangrijker is dat we sterke vooruitgang boeken met Business AI, met baanbrekende innovaties zoals SAP Knowledge Graph. Een aanzienlijk deel van onze clouddeals in Q3 omvatte AI-usecases.”

Momentum behouden
Dominik Asam, CFO van SAP: “We zijn zeer tevreden met onze prestaties in het derde kwartaal. Het transformatieprogramma van 2024 levert al efficiëntieverbeteringen op. Daardoor kunnen we een sterke bedrijfswinst en vrije kasstroom realiseren, terwijl we ons omzetmomentum behouden. We richten ons nu op het voortzetten van dat momentum in Q4 om onze ambitie voor 2025 te waarborgen, te midden van een zeer volatiele omgeving.”