Industry Wire

Geplaatst door ServiceNow

ServiceNow maakt cijfers over eerste kwartaal van 2025 bekend

ServiceNow heeft de cijfers over het eerste kwartaal van 2025 bekendgemaakt. De resultaten laten een sterke groeidynamiek en brede klantacceptatie van AI zien. Dat helpt het bedrijf om sneller en slimmer werken mogelijk te maken bij zijn klanten.
Ondanks een dynamische macro-economische omgeving is de relevantie van ServiceNow groter dan ooit. Nu CEO’s tegelijkertijd inzetten op kostenverlaging en groei, speelt het AI-platform voor bedrijfstransformatie van ServiceNow een sleutelrol: het verhoogt de efficiëntie, moderniseert verouderde technologie en vernieuwt bedrijfsmodellen voor een wereld waarin AI centraal staat.
Omdat de wisselkoersen sinds januari gunstig zijn, en dit grotendeels in balans wordt gebracht door voorzichtige economische aannames, verhoogt ServiceNow zijn omzetverwachting uit abonnementen voor 2025 naar een bandbreedte van $12,640 miljard tot $12,680 miljard. Dit komt neer op een jaar-op-jaar groei van 19,5% op basis van constante valuta. Het bedrijf houdt vast aan zijn verwachtingen voor een brutomarge op abonnementen van 83,5%, een operationele marge van 30,5% en een vrije kasstroommarge van 32%.
ServiceNow heeft ook drie nieuwe samenwerkingen aangekondigd die zijn vermogen om AI-transformatie bij klanten te versnellen verder versterken:
  • ServiceNow en Aptiv bundelen de krachten van het ServiceNow-platform met de edge-intelligence van Aptiv voor missie-kritische sectoren zoals de auto-industrie, telecom, lucht- en ruimtevaart, defensie, enterprise-ondernemingen en de industriële sector. Deze krachtige en schaalbare oplossing koppelt realtime data van complexe apparatuur aan online bedrijfsprocessen, wat leidt tot snellere reactietijden en slimmere besluitvorming.
  • ServiceNow en Vodafone Business lanceren een door AI aangedreven oplossing voor servicemanagement. Hierbij worden de AI- en automatiseringsmogelijkheden van ServiceNow gecombineerd met de netwerkexpertise van Vodafone om gepersonaliseerde klantervaringen, snellere probleemoplossing en verbeterde operationele efficiëntie te bieden.
  • ServiceNow en Devoteam gaan CRM vernieuwen voor bedrijven in Europa en het Midden-Oosten. Ze combineren ServiceNow’s AI- en CRM-capaciteiten met de digitale transformatiediensten van Devoteam om de ervaring van klanten, servicemedewerkers en verkopers te verbeteren.
Q1 FY2025 highlights include:
  • Q1 subscription revenues of $3.005 billion, representing 20% year-over-year growth in constant currency, slightly above the high end of guidance.
  • Q1 current remaining performance obligations (“cRPO”) of $10.31 billion, representing 22% year-over-year growth in constant currency, a 150 bps beat over guidance.
  • Q1 remaining performance obligations (“RPO”) of $22.1 billion, representing 25.5% year-over-year growth in constant currency.
  • Q1 non-GAAP operating margin of 31%, 100 bps over guidance.
  • Q1 EPS diluted non-GAAP $4.04 up 18.5% year-over-year / vs. consensus $3.83
Het complete Engelstalige persbericht kunt u hier vinden.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht