Industry Wire

Geplaatst door Serviceplan Amsterdam  

Serviceplan Group uitgeroepen tot Independent Agency Network of the Year door Ad Age

AMSTERDAM – Serviceplan Group is door Ad Age, het Amerikaanse platform voor marketing- en reclameprofessionals, bekroond tot Independent Agency Network of the Year bij de prestigieuze A-List & Creativity Awards. De prijs onderstreept de creativiteit, groei en innovatieve aanpak van het bureau in 2024. In Nederland kondigde Serviceplan Group afgelopen jaar de lancering aan van Serviceplan Amsterdam, waarmee het bedrijf zich officieel als creatief bureau op de Nederlandse markt positioneert.
Als grootste onafhankelijke agency-netwerk ter wereld maakte Serviceplan Group indruk met het House of Communication-model, waar creativiteit, media en technologie naadloos samenkomen. Ook de vooruitstrevende AI-initiatieven, zoals de lancering van AI Labs in München en San Francisco, speelden een belangrijke rol in deze erkenning.
Christiaan van Betuw, CEO Serviceplan Group Netherlands: “Deze onderscheiding bevestigt dat onze geïntegreerde aanpak wereldwijd impact heeft én lokaal relevant is. Ook in Nederland zien we een enorme kans voor merken die willen profiteren van onze internationale slagkracht, maar tegelijkertijd behoefte hebben aan lokale verankering. Met Serviceplan Amsterdam bieden we de kracht van een wereldwijd netwerk met diepgaand inzicht in de Nederlandse markt.”
Succesvolle campagnes en groei in 2024
Ad Age prees Serviceplan Group onder meer vanwege de impactvolle campagnes waarmee de bureaugroep zich op creatief vlak vaak heeft onderscheiden, waaronder:
Price Packs – PENNY Waar de “Price Packs” van PENNY prijs veranderden in design en zo een krachtig statement neerzette voor prijsstabiliteit. Met 1,4 miljoen verkochte producten in vier weken.
855-HOW-TO-QUIT (Opioïden) – Anzen Health Waarbij Serviceplan een innovatieve manier ontwikkelde om mensen met een opioïdenverslaving te helpen. In de campagne werden de verplichte stempelcodes op opioïdepillen omgezet in doorkiesnummers, zodat mensen via advertenties direct toegang kregen tot hulp.
“Sterke creativiteit ontstaat door samenwerking en een open mindset,” zegt Alex Schill, Global CCO van Serviceplan Group. “Deze erkenning is een eerbetoon aan ons wereldwijde team, dat telkens weer de grenzen van creativiteit en impact verlegt.”
—————————————————————————————————————-
Noot voor de redactie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met PR Director Pim van Houten: p.vanhouten@house-of-communication.com of 06-24672806.
Over de Serviceplan Group
Serviceplan Group is de grootste onafhankelijke, partnergeleide bureaugroep in Europa. Opgericht in 1970 als een klassiek reclamebureau, ontwikkelde Serviceplan al snel het concept van het “House of Communication” – het volledig geïntegreerde bureauconcept dat alle moderne communicatiedisciplines samenbrengt onder één dak: van creatieve en contentdisciplines tot media en data, en van experience tot commerce. Merkenstrategen, creatieven, experience designers, media- en marketingtechnologie-experts, CRM-specialisten, datawetenschappers, marktonderzoekers, PR-consultants en salesprofessionals werken hier zij aan zij. Met 39 eigen locaties is de Serviceplan Group vertegenwoordigd in totaal 30 landen wereldwijd en in alle belangrijke economische gebieden. De naadloze samenwerking van de gespecialiseerde bureaus binnen de drie agencymerken Serviceplan, Mediaplus en Plan.Net maakt de Serviceplan Group de toonaangevende bureaugroep voor innovatieve communicatie.
Over Serviceplan Amsterdam
Serviceplan Amsterdam is onderdeel van de internationale Serviceplan Group, het grootste onafhankelijke communicatiebureau van Europa. Serviceplan Amsterdam, gevestigd in het House of Communication, biedt geïntegreerde oplossingen op het gebied van merkstrategie, campagnes, social media, influencer marketing en PR. Kijk voor meer informatie op: www.serviceplan.amsterdam.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht