Industry Wire

Shared service-center Servicepunt 71 kiest Oracle X4-2-servers als basis voor grootschalig database-migratieproject

Servicepunt 71, het shared service-center van de gemeenten Leiden, Leiderdorp, Zoeterwoude en Oegstgeest, kiest voor de Oracle X4-2-servers in combinatie met Oracle Linux, als basis voor een groot database-migratieproject. Servicepunt 71 migreert 107 databases van Oracle Application Server 10 naar Oracle Weblogic 11g. Het gaat om kernapplicaties van de gemeenten voor burgerzaken, gemeentelijke basisadministratie en financiën. Servicepunt 71 koos voor de Oracle-hardware na een onderhandse aanbesteding voor software die gegund werd aan Oracle Gold Partner SorsIT.

Nieuwsfeiten

  • Servicepunt 71, het shared service-center van de gemeenten Leiden, Leiderdorp, Zoeterwoude en Oegstgeest, installeert zes nieuwe Oracle X4-2-servers met Oracle Linux.
  • De nieuwe hardware vormt de basis voor de migratie van 107 databases naar Oracle Weblogic 11g. Met deze databases ondersteunt Servicepunt 71 de kernprocessen bij zijn klanten, waaronder Burgerzaken, de Gemeentelijke Basisadministratie en Financiën.
  • Servicepunt 71 is januari 2012 opgericht door Leiden, Leiderdorp, Zoeterwoude en Oegstgeest om de interne bedrijfsvoering te ondersteunen vanuit een shared service-center. Servicepunt 71 ondersteunt haar klanten op de gebieden ICT, HRM, Financiën, Juridische Zaken, Inkoop en Facilitaire Zaken.
  • Met de migratie en de vernieuwing van de hardware wil Servicepunt 71 de beheerlast terugdringen en zo kosten reduceren. Door volledig te standaardiseren op Oracle-technologie zijn minder verschillende beheertools nodig en kan de organisatie verantwoord investeren in Oracle-expertise. Standaardisatie betekent een lagere total cost of ownership en meer inzicht in en overzicht over de infrastructuur.
  • Daarnaast biedt de Oracle-hardware de benodigde features op het gebied van beveiliging, schaalbaarheid en flexibiliteit die Servicepunt 71 nodig heeft. Met betrekking tot gemeentelijke gegevens gelden strenge compliancyregels waaraan Servicepunt 71 moet voldoen.
  • SorsIT, Gold level partner binnen het Oracle PartnerNetwork, is ingeschakeld voor de implementatie. SorsIT bouwt de nieuwe omgeving op naast de oude, zodat er geen onderbreking van de dienstverlening nodig is. De nieuwe infrastructuur wordt in april 2014 in gebruik genomen.

Quotes

“Voor Servicepunt 71 is de migratie naar de nieuwe omgeving een belangrijke stap om het beheer te vereenvoudigen en de kosten te verlagen. Daarnaast beschikken we na afronding over een schaalbare en toekomstvaste infrastructuur, waarmee we bestaande en ook eventuele nieuwe klanten optimaal kunnen bedienen”, zegt Eric Ossel, Directeur van Servicepunt 71.

“Wij zijn enthousiast over de keus van Servicepunt 71 voor onze technologie. Hiermee zal de organisatie de total cost of ownership kunnen verlagen en is zij klaar voor toekomstige ontwikkelingen. Wij kijken ernaar uit om Servicepunt 71 verder te helpen bij het optimaliseren van de dienstverlening door inzet van onze technologie”, zegt Arno Nienhuis, Country Sales Director bij Oracle.

“Overheden zijn gebaat bij betrouwbare en schaalbare oplossingen, zodat zij optimale service kunnen combineren met lage kosten. De technologie van Oracle voorziet hierin. De keuze voor de volledige Oracle-stack zorgt voor een effectieve en efficiënte infrastructuur die de organisatie nu en in de toekomst optimaal ondersteunt”, zegt René Schrier van SorsIT.

Hot Links:

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht