Industry Wire

Geplaatst door ShirtsofHolland BV

ShirtsofHolland genomineerd voor titel ING Starter van het Jaar

Sean Heukels en Mark Boekraad zijn met ShirtsofHolland genomineerd voor de titel ING Starter van het jaar 2015. Je stem uitbrengen kan tot 30 januari via https://a.pgtb.me/266KJb.

ShirtsofHolland is het moederbedrijf dat verschillende internationale merken verenigt, zoals ShirtsofCotton T-shirts, Sleeve7 Shirts en het herenplatform overhemden.com. Sinds een jaar zijn beide ondernemers fulltime bezig in hun bedrijf. Hun fysieke winkel ‘Heerenzaak’ in de Maasstraat in Amsterdam is tegelijk kantoor en uitvalbasis

Mooi en comfortabel
De beide ondernemers komen niet uit de mode. Ze zijn jaarclubgenoten met verschillende studierichtingen en kijken met een frisse blik naar de modewereld. Mark heeft een marketing achtergrond, Sean volgde een medische opleiding en heeft enkele jaren als management consultant gewerkt. Een overeenkomst met elkaar en met veel – voornamelijk Westerse – mannen; ze zijn lang en dat beperkte hun keuze in mooie en comfortabele overhemden.

Iconische overhemden
Hun ondernemersavontuur begon een paar jaar geleden met het idee voor ShirtsofHolland. Sean: “Een herkenbaar nationaal overhemd. Daarmee konden we zelf naar alle Oranje evenementen. En dat klopte, overal waren we welkom: de Oranjecamping, BNR radio, bij de Telegraaf noem maar op.” Mark: “En iedereen reageert enthousiast. Dat begint meteen op Schiphol, als je het shirt draagt word je al aangesproken.”

Lange mouw
Vorig jaar is daar Sleeve7 Shirts bij gekomen. Sean: “Wij zijn allebei lang en als je dan een overhemd wilt, kun je doorgaans achterin een winkel terecht voor shirts met mouwlengte 7 in de kleuren wit, blauw en zwart. Dat kan beter.” Mark: “Bijna zestig procent van de Nederlandse mannen is langer dan 1.80 meter. Dat is onze doelgroep voor de overhemden met extra lange mouw.”

LBE: Langslopen, bellen en dan pas e-mailen
Sean en Mark hanteren enkele vaste regels in hun bedrijfsvoering. De basis moet op orde zijn, met uitmuntende productkennis en de processen moeten zo simpel mogelijk zijn. Hun klantcontact is voor een online winkel opmerkelijk: Langslopen, bellen en als het niet anders kan dan pas e-mailen. Sean: “Een reply is zo gestuurd, maar echt het gesprek aangaan doe je onder vier ogen, of telefonisch. Klanten waarderen dat buitengewoon goed. LBE noemen we dat”

Goed luisteren voor het beste T-shirt
Een ander belangrijke methode is crowdlistening. Sean: “Voor ShirtsofCotton T-shirts hebben we twintig vrienden en kennissen uitgenodigd en gevraagd om hun favoriete T-shirt mee te nemen. Tot laat in de avond is er gediscussieerd over wat een T-shirt perfect maakt. Het resultaat is een lijstje ingrediënten voor het perfecte T-shirt voor onder je overhemd.

Nationale en internationale groei
Sean en Mark kiezen voor een weloverwogen groeistrategie. “Er is veel ruimte voor vernieuwing in deze sector, maar we zouden ook graag eens sparren met gevestigde nationale en internationale ondernemers. We zijn inmiddels in meerdere landen actief: ‘multi-brand, multi-country’ noemen we dat. En waar wij mee geholpen zouden zijn? Als online winkels zoals Wehkamp, de Bijenkorf, Zalando en Bol onze merken zouden toelaten – en wellicht zelfs zouden helpen succesvol te worden. Ons een kans gunnen. Dat zou werkelijk fantastisch zijn!”

Multibrands
ShirtsofHolland B.V. is het moederbedrijf achter de (inter)nationale platformen https://shirtsofcotton.com en https://sleeve7.com (https://mouwlengte7.com in Nederland) en de oer-Nederlandse merken https://ShirtsofHolland.com en https://HupHollandHip.nl Ze zijn nationaal online overhemden specialist met https://overhemden.com en hebben een fysieke ‘Heerenzaak’ in Amsterdam.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht