Industry Wire

Sitecore rolt verbeterd partnerprogramma uit voor betere klantervaring en duurzame groei

Amsterdam, 10 maart 2015 – Sitecore®, wereldwijd leider op het gebied van customer experience-software, breidt zijn partnerprogramma verder uit. Doel is tegemoet te komen aan de behoeften van partners in een snel veranderende markt, om de klantervaring zo goed mogelijk te laten zijn. Het vernieuwde partnerprogramma standaardiseert het partnerschap, wat het eenvoudiger maakt om in alle regio’s met het Sitecore Experience Platform te werken. Om deze vernieuwing in goede banen te leiden, heeft Sitecore Mircea Verbeeren aangesteld als Partner Director Benelux .

De online marktvraag verandert snel: de vraag verschuift steeds meer van enkelvoudige oplossingen – zoals Web Content Management, Commerce, Digital Marketing, Social Media Marketing, Print Experience en Search – naar complete geïntegreerde customer experience-oplossingen om unieke ervaringen te bieden in zowel de BtB- als BtC-markt. Sitecore verandert daarin mee en heeft een gezond partnerecosysteem – met meer dan veertig verschillende partners in de Benelux – ter ondersteuning van de duurzame groei van het bedrijf. “De robuustheid, verscheidenheid en productiviteit van ons partnerecosysteem bepalen de klanttevredenheid van de inmiddels meer dan driehonderd klanten en onze duurzame groei. Ik ben dan ook heel blij dat Mircea en het bestaande team in de Benelux deze verantwoordelijkheid nemen om onze partners maximaal te ondersteunen om de klantervaringen zo goed mogelijk te laten zijn”, aldus Ties Arts, Managing Director van Sitecore Benelux.

Het vernieuwde partnerprogramma stelt partners in staat zich te onderscheiden van de andere serviceproviders in de markt, en hun experience management-capaciteiten te laten zien. Dit is mogelijk op basis van hun implementatievermogen,  het bedienen van bestaande klanten, het  werven van nieuwe klanten en het  getoonde  leiderschap in customer experience management. Partners kunnen hun kennis en ervaring aantonen door een aantal niveaus van het partnerschap te doorlopen: bekwaamheid over de volle breedte van het platform, diepgaande kennis van een specifiek onderdeel van de technologie of een bepaalde branche- of marktervaring. Op basis daarvan worden ze ingedeeld in vier categorieën: Platinum, Gold, Certified en Implementation Partner. Later in 2015 voegt Sitecore daar nog een vijfde categorie aan toe: Digital Consulting Partner, gericht op Digitale bureaus en Digitale Consulting Partners. De partner verdeling in de Benelux is als volgt:

Sitecore Platinum Partners: Delaware Digital, Mirabeau, eFocus, Virtual Affairs, The Reference (Emakina) en Accenture Digital/Avanade.

Gold Partners: Comma Group (Sidewalk), DigitasLBI, Lukkien, Estate Internet, Colours, Evident Interactive.

Sitecore Certified Partners: Macaw, iquality, Suneco, Hinttech, RedhotMinute, Aviva,  Remotion, Boondoggle, Cegeka, Conclusion Digital, Winvision, Gengu, Ceasar Experts, The Factor E, People’s Valley.

Implementation Partners: Dynasource, CRM Partners, Reach First, Tam Tam,  Fortius Solutions, Modern Media, Uniway, Defimedia, Ordina, Deloitte , Cap Gemini, Max D’oro, Partech, Quirius, Axendo, Blast Radius, Design Cloud, Alligence, The Webbit, KBenP Search en Webservices.

Het Sitecore partnerprogramma wordt in de komende maanden verder uitgerold. Meer informatie is te vinden op de website van Sitecore.

###

Over Sitecore
Sitecore is wereldwijd leider op het gebied van customer experience management-software. Zij levert relevante content en gepersonaliseerde digitale ervaringen waarmee tevreden klanten, merkloyaliteit en sales gerealiseerd worden. Sitecore belooft ‘own the experience’. Met het experience-platform kunnen marketeers de beleving van iedere klant op elk contactmoment optimaliseren.

Veel publieke en particuliere organisaties – samen verantwoordelijk voor meer dan 32.000 websites en digitale ervaringen – beheren deze met Sitecore. Hieronder zijn in Nederland: Pon/Koninklijke Gazelle, Eneco, Transavia, Heineken, CZ, provincie Noord-Brabant, Damen Shipyards, Unirobe Meeùs Groep, KNAB (Aegon), KIA en Mediq. Ook in België bevat het klantenbestand de nodige TOP 200-bedrijven en multinationals: Bekaert, Barco, Beaulieu, Bridgestone Europe, Elia, Euromut, Fluxys, Etex Group, GSK Biologicals, NMBS, Onafhankelijk Ziekenfonds, Test-Aankoop, Thomas Cook, Tiense Suikerraffinaderij, Unilin Industries en VRT. Zij vertrouwen erop dat Sitecore helpt bij het versterken van de interacties met klanten en daarmee relaties voor het leven brengt.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht