Sitecore op toppositie voor “Ability to Execute” in Gartner Magic Quadrant voor Web Content Management
Amsterdam– 11 oktober 2016 – Sitecore, internationaal marktleider in customer experience management, maakte vandaag bekend dat het voor het tweede jaar achter elkaar de toppositie inneemt op het onderdeel “ability to execute” in de beoordeling door Gartner, Inc. in de “Magic Quadrant for Web Content Management” van 28 september 2016, in een vergelijking met alle andere aanbieders van WCM. Tot de evaluatiecriteria voor het vermogen tot omzetting van een aanbieder behoorden product/service, rentabiliteit, sales realisatie/prijsbeleid, marktrespons en track record, marketing uitvoering, de klantervaring en activiteiten.
Tot de criteria voor compleetheid van visie behoorden marktbegrip, marketing-, verkoop- en productstrategie, bedrijfsmodel, verticale/industriële strategie, innovatie en geografische strategie. Sitecore belandt al voor het zevende achtereenvolgende jaar in het kwadrant voor leiders.
“De explosieve groei van marketingtechnologie heeft de interactie van merken met hun consumenten radicaal veranderd. In dit verband hebben consumenten steeds hogere verwachtingen over de manier waarop merken met ze omgaan,” zegt Michael Seifert, CEO en mede-oprichter van Sitecore. “Dankzij onze leidende positie in web content management hebben we een ideale insteek voor de nog grotere sector van digitale experience marketing. Volgens ons weerspiegelt onze leidende positie in het Gartner WCM Magic Quadrant – waarin we nu al zeven jaar achter elkaar genoteerd staan – de kwaliteit van ons technologieplatform, ons internationale bestand van klanten en partners en onze uitmuntende medewerkers.”
Sitecore gelooft dat de erkenning een gevolg is van het continue succes van het bedrijf. De onderneming is winstgevend en sloot het afgelopen bedrijfsjaar af met dubbele groeicijfers. Het bedrijf heeft diverse gerenommeerde klanten, waaronder Baldor Electric Company, Canadian Cancer Society, Carnival Cruise Lines, Dole Packaged Foods, Fratelli Carli S.p.A., en Zodiac Pool Systems, Inc. Daarnaast heeft de onderneming haar aanbod verbreed met de uitbreiding van haar platform, Sitecore 8.2, bij het Sitecore Symposium op 15 september 2016.
Het Sitecore Experience Platform is beschikbaar op de eigen locatie of via de cloud. Het is compleet nieuw ontwikkeld om een eenvoudig, volledig geïntegreerd web experience management en een digitale marketing oplossing te bieden. Hiermee kunnen organisaties elke afzonderlijke merkbeleving vormgeven.
Een link om u te registreren voor een exemplaar van het Gartner, Inc. 2016 “Magic Quadrant for Web Content Management” rapport vindt u hier.
###
Over Sitecore
Sitecore is wereldwijd marktleider op het gebied van customer experience management. Het bedrijf levert uiterst belangrijke content en gepersonaliseerde digitale ervaringen die doelgroepen verbluffen, loyaliteit stimuleren en betere verkoopcijfers opleveren. Met het Sitecore® Experience Platform™ kunnen marketeers de beleving sturen van iedere klant die contact zoekt met hun merk, ongeacht via welk kanaal. Meer dan 4.400 van de grootste merken ter wereld – waaronder American Express, Carnival Cruise Lines, easyJet en L’Oréal – vertrouwen op Sitecore om zinvolle interacties te ontwikkelen die klanten levenslang binden.
Voor meer informatie volgt u ons op @sitecore of gaat u naar: www.sitecore.net
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.