Skip de winterdip: zo boeken Nederlanders het liefst hun volgende vakantie

Amsterdam, 26 november 2024 – Moe, chagrijnig en lusteloos: een half miljoen Nederlanders hebben last van een winterdip1. Wat helpt om er weer bovenop te komen? Het is wetenschappelijk bewezen dat een tripje naar de zon wonderen kan doen1. Geen wonder dat veel Nederlanders in de winter alvast hun volgende vakantie boeken. Het financiële technologieplatform Adyen deed onderzoek naar hoe Nederlanders hun vakantie het liefst boeken en betalen. Eén reisbureau of alles los boeken? Naast de complete reis wordt ook het loyaliteitsprogramma van reisbureaus als voordeel gezien. Hiermee kunnen klanten profiteren van extra kortingen, gepersonaliseerde aanbiedingen of exclusieve voordelen. Een derde van de consumenten boekt om deze redenen het liefst via een online reisbureau. Hotels investeren in loyaliteitsprogramma’s Nederlanders fan van optie ‘gratis annuleren’ Betaalvoorkeur afhankelijk van moment, met focus op veiligheid “De winterperiode is voor veel consumenten hét moment om alvast uit te kijken naar een volgende (zon)vakantie. Hotels spelen hierop in door aantrekkelijke kortingen te bieden, onder meer via loyaliteitsprogramma’s. Deze periode biedt dus een goede kans om mooie deals te scoren. Consumenten hechten daarbij veel waarde aan betaalgemak en flexibiliteit, of ze nu via een online reisbureau boeken of direct bij een accommodatie”, aldus Julien Marlier, Country Manager Benelux bij Adyen. |
1Erasmus MC, Winterdip: daglicht, regelmaat en acceptatie helpt |
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.