Industry Wire

Geplaatst door Think Yellow

Smidswater, Employity en Onlime Marketeers samen verder als Think Yellow

Creative agency Smidswater, dat al ruim vijftig jaar vanuit Den Haag actief is, fuseert met de Bredase bureaus Online Marketeers en Employity. Samen gaan ze verder onder de naam Think Yellow. Daarmee is Nederland een full service marketing agency rijker. Met ruim 50 medewerkers behoort Think Yellow tot de grote zelfstandige bureaus.

Vijf jaar geleden namen Smidswater en Employity het initiatief om een nieuw online marketingbureau te starten: Online Marketeers. En met veel succes. Tot twee keer behoorden ze als FD Gazelle tot de snelst groeiende ondernemingen in Nederland. Directeuren Tijs van den Nieuwendijk en Stoffel Geerards kijken dan ook tevreden terug op die stap.

Keuze voor full service
Van den Nieuwendijk: “Online Marketeers kende een vliegende start. Inmiddels is de markt behoorlijk volwassen geworden en zien we bij veel van onze klanten de worsteling om de digitale transformatie goed te verankeren in hun organisatie. Om dat goed voor elkaar te krijgen heb je ook de kennis en kunde van andere experts nodig. Experts die integraal kunnen denken en werken.
Tot nu toe vulden we die behoefte in vanuit de verschillende bureaus. Maar deze integrale benadering bevalt onze klanten zo goed dat we nu alles in één bureau samenbrengen. Think Yellow is dus eigenlijk een logische voortzetting van wat feitelijk al deden: onze klanten de energie, kennis en inspiratie bieden om hun zakelijke ambities te verwezenlijken, vanuit het perspectief van merk, marketing, technologie en mensen.”

Logische volgende stap
Achter de schermen is de afgelopen twee jaar al hard aan de integratie gewerkt. Geerards: “Timing was voor ons belangrijk. Eerst zorgen dat onze systemen en processen zijn gestroomlijnd, dat onze mensen elkaar goed weten te vinden en al veel met elkaar hebben samengewerkt. Daarna pas de buitenkant en als één merk naar buiten treden. Voor ons is de start van Think Yellow de afronding van een proces waar we dus al een tijd mee bezig zijn.”

Waarom Think Yellow? “Geel is de kleur van de creativiteit en slimme oplossingen. Juist die combinatie is superbelangrijk om succesvol te zijn in de digitale transformatie. Je moet kennis hebben van technologie, marketing en communicatie, maar zonder verbeeldingskracht en goede, innovatieve concepten sla je nog geen deuk in een pakje boter.”

Bij Think Yellow werken ruim 50 specialisten, verspreid over vestigingen in Den Haag en Breda. Het bureau werkt onder andere voor bekende merken als Randstad, ING, NN Group, Leen Bakker, Sunweb, Hornbach, Promovendum, ANWB en CBRE en is daarnaast actief in het (middel)grote MKB.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht