Industry Wire

Geplaatst door Snoobi Technology B.V.

Snoobi breidt cookieless analytics verder uit

Traditionele cookies kunnen online activiteiten op meerdere sites volgen en persoonlijke informatie verzamelen. Dit leidt tot bezorgdheid over privacyschendingen en mogelijk misbruik van gegevens. Met cookieless browsing kun je als organisatie prioriteit geven aan de privacy van de gebruiker door het volgen en verzamelen van persoonlijke informatie te minimaliseren.

Snoobi Technology heeft in de nieuwste update van Snoobi Analytics de mogelijkheden voor het gebruiken van web analytics zonder cookies verder uitgebreid.

100% van het websiteverkeer meten
Steeds meer klanten vertrouwen op ‘cookieless browsing’. Ze hoeven dan geen toestemming te vragen voor cookies en kunnen zo 100% van het verkeer analyseren.

Met de beschikbaarheid van cookieless tracking is Snoobi een goed alternatief voor Google Analytics. Vooral in situaties waarin anders minder dan 100% van de bezoeken kunnen worden geanalyseerd, omdat geen toestemming is gegeven voor cookieopslag.
In sommige gevallen kan het handig zijn om naast Snoobi Analytics ook Google Analytics te gebruiken, bijvoorbeeld als Google Ads worden ingezet.

Bescherm privacy van websitebezoekers
Analytics zonder cookies is essentieel om de privacy van gebruikers te beschermen en te voldoen aan alle regels van de AVG.

Snoobi Analytics biedt een veilige en betrouwbare oplossing voor cookieless tracking – zonder enige vorm van fingerprinting of opslag van privacy-gevoelige elementen. Snoobi herkent uiteraard automatisch elke reclamecode, organisatienamen of verkeer via social media.
Het gebruik van cookieless browsing zorgt voor een meer respectvolle en privacy-gerichte online ervaring, terwijl het nog steeds alle essentiële statistieken levert.

Charles Odinot, directeur van Snoobi Technology: “Met deze nieuwe versie van Snoobi Analytics leveren we een bijdrage aan het verzamelen van alle analysegegevens. Zonder data te verliezen omdat bezoekers cookies niet toestaan. We zien bij veel klanten een toename van 40% to 50% in het gemeten websiteverkeer. In gevallen waarin een sitebezoeker geen cookies accepteert, hebben marketeers dus wél alle belangrijkste statistieken.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht