Industry Wire

Geplaatst door Snowflake 

Het Snowflake Modern Marketing Data Stack-rapport wijst uit dat het gebruik van AI en Machine Learning onder marketingteams stijgt met 15,5%

Datacloudbedrijf Snowflake (NYSE: SNOW) onthulde vandaag een onderzoeksrapport dat laat zien hoe marketingteams hun marketing data stacks bouwen. Het Modern Marketing Data Stack 2023-rapport is gebaseerd op data van 8.100 klanten en geeft inzicht in het gebruik van de Snowflake Data Cloud en partneroplossingen.
Snowflake analyseerde vanaf april 2023 het klantgedrag en identificeerde op basis hiervan tien technologiecategorieën die organisaties overwegen bij het bouwen van hun marketing data stacks. Het onderzoek laat zien hoe klanten oplossingen in een snel veranderend ecosysteem adopteren en benadrukt de convergentie van adtech en martech, het toegenomen belang van privacyverbeterende technologieën en de grotere focus op het meten van ROI om campagnes te maximaliseren.
De tien categorieën in het rapport zijn: Analytics & Data Capture, Enrichment, Identity & Onboarders, Customer Data Activation, Advertising Platforms, Measurement & Attribution, Integration & Modeling, Business Intelligence, AI & Machine Learning, en Privacy-Enhancing Technologies.
image
“Ondanks de macro-economische druk en lagere budgetten is het een interessante tijd voor marketeers vanwege het tempo van technologische innovatie en de aanstaande impact van AI en LLM’s om de productiviteit van marketingteams te automatiseren en verbeteren”, zegt Denise Persson, Chief Marketing Officer bij Snowflake. “Ons Modern Marketing Data Stack-rapport laat tools en oplossingen voor marketeers zien om betere resultaten te behalen.”
Snowflake analyseerde marketingtrends van klanten die contact hebben met de bedrijven die gezien worden als leiders in de eerder genoemde tien categorieën. De belangrijkste bevindingen:
De drie snelst groeiende categorieën,op basis van het aantal klanten, jaar-op-jaar:
  • Measurement & Attribution (29,2% groei)
  • Customer Data Activation (27,6% groei)
  • Analytics & Data Capture (27,4% groei)
  • Marketeers blijven hun moderne marketing data stack verbeteren. De aanbieders in de categorie ‘moderne marketing data stack’ zagen gezamenlijk een toename van het aantal Snowflake Data Cloud, variërend van een kleine tien procent tot bijna dertig procent op jaarbasis.
  • De adoptie van tools en platforms die AI & Machine Learning mogelijk maken steeg met 15,5% ten opzichte van een jaar geleden omdat marketeers de potentiële impact van Large Language Models  en Generative AI in hun werk beginnen te verkennen.
  • Op Snowflake nam het aantal data clean room-relaties met 7x toe op jaarbasis, omdat privacy steeds meer aandacht krijgt van marketeers.
Het volledige (Engelstalige) rapport en methodologie kan hier gevonden worden.
About Snowflake
Snowflake enables every organization to mobilize their data with Snowflake’s Data Cloud. Customers use the Data Cloud to unite siloed data, discover and securely share data, power data applications, and execute diverse AI/ML and analytic workloads. Wherever data or users live, Snowflake delivers a single data experience that spans multiple clouds and geographies. Thousands of customers across many industries, including 639 of the 2023 Forbes Global 2000 (G2K) as of July 31, 2023, use Snowflake Data Cloud to power their businesses. Learn more at snowflake.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht