Industry Wire

Geplaatst door SNS

SNS laat klanten inloggen met vingerafdruk

Vanaf 14 december 2016 kunnen klanten door middel van hun vingerafdruk inloggen op de SNS Mobiel Bankieren app. Begin 2017 kunnen klanten met hun vingerafdruk ook betaalopdrachten geven. Naast de digipas en de mobiele pincode is de vingerafdrukscanner de derde manier om in te loggen op de app. Voor veel klanten die frequent inloggen is de app de centrale plek waar zij hun bankzaken regelen. De SNS app wordt hoog gewaardeerd door de klanten, bijna 90% beveelt de app aan bij andere klanten*.

Smartphone centrale rol bij grip op je geld
Door ook met de vingerafdruk in te loggen, maakt SNS toegang tot bankzaken eenvoudiger. Eerder heeft SNS daarom betalen via QR codes of automatisch inscannen van acceptgiro’s geïntroduceerd. Patrick Kuijsters, directeur Marketing en Online: “SNS vindt het belangrijk dat iedereen gemakkelijk zijn of haar bankzaken kan regelen. Grip op je geld houd je door regelmatig je in- en uitgaven te checken. De smartphone speelt hierin een centrale rol, dus daar zetten we hoog op in. Inloggen moet zo eenvoudig mogelijk zijn. En uiteraard staan bereikbaarheid en veiligheid daarbij voorop.”

Welke toestellen?
Inloggen met de vingerafdruk kan op de iPhone 5s of hoger, iPad Pro, iPad Air 2, iPad mini 3 of hoger in combinatie met iOS9 of hoger. Ook op alle toestellen met Android 6 of hoger en een vingerafdruksensor. Klanten moeten er voor zorgen dat zijn of haar vingerafdruk staat geregistreerd op het toestel. Aanvinken van de nieuwe optie kan via het instellingen menu in de app.

*Bron: eigen onderzoek onder ruim 650 gebruikers in juni 2016.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht