Industry Wire

Geplaatst door Social House

Social House lanceert platform op Nederlands grootste muziekfestival Defqon.1

Social House, een innovatief platform voor het verzamelen, opslaan en creëren van door fans gemaakte content (user-generated content, UGC), kondigt met trots zijn lancering aan op een van ’s werelds grootste festivals: Defqon.1.

Social House: A New Way to Capture Life’s Greatest Moments
“Uit verschillende tests blijkt dat bezoekers met enthousiasme hun beelden willen delen wanneer ze de kans krijgen om zichzelf terug te zien in een professioneel geproduceerde after-movie of kans maken op aantrekkelijke prijzen,” aldus David Slager, oprichter van Social House. Social House biedt een snel en veilig uploadplatform dat volledig naar wens kan worden gepersonaliseerd met logo’s en sponsoruitingen. Dit maakt het ideaal voor festivals, evenementen en merken die User Generated Content willen inzetten. Dit innovatieve platform stelt gebruikers in staat om hun beelden eenvoudig te uploaden via een nieuw ontwikkelde app en webapplicatie.
Het verzamelen van waardevolle user-generated content is voor evenementen met veel bezoekers op zich niet nieuw. Wat Social House echter uniek maakt, is dat het platform waarde toevoegt vanaf het initiële verzamelen tot aan het uiteindelijke resultaat. Een belangrijke component hiervan is de Smart Asset Manager (SAM), een slim content management platform dat Social House samen met het Nederlandse bedrijf MediaLab heeft ontwikkeld. Hans de Heus, CEO van MediaLab, vervolgt: “Door AWS Rekognition te integreren in ons bestaande platform, kunnen wij nu een volledig geautomatiseerde analyselaag toevoegen aan binnenkomende content. De samenwerking met Social House biedt ons vele nieuwe mogelijkheden en we kijken uit naar de toekomst.”

Wat maakt de Smart Asset Manager uniek?
Alle beelden worden direct na het uploaden geanalyseerd met behulp van de AI en voorzien van vooraf bepaalde labels, zoals tijden, locaties, emoties en logo’s. Dit stelt content curators in staat direct aan de slag te gaan met de aangeleverde content, zonder uren of zelfs dagen in uitzoekwerk te verzanden. Voor Q-Dance, de organisator van Defqon.1, werden voorafgaand aan het festival alle 12 stages op GPS-locatie in kaart gebracht zodat alle gemaakte beelden die binnen die coördinaten vielen in de desbetreffende map geplaatst en met één klik gevonden konden worden.
“Na enkele kleinere festivals en evenementen was Defqon.1 de eerste test van deze omvang. Het Social House-platform heeft elk van de 10.000+ binnengekomen beelden pixel voor pixel en frame voor frame geanalyseerd, en vervolgens in de juiste map met de juiste labels geplaatst. Met dit succes op zak bouwen we verder aan een nog beter platform en zijn we klaar om nog meer organisaties uit verschillende branches te helpen met het verzamelen, opslaan en verwerken van deze waardevolle content,” aldus David Slager.
Over Social House
Social House bestaat uit drie componenten: het verzamelen van beelden (Collect), het opslaan en analyseren van deze beelden (Store and Analyze) en het creëren van eindproducten zoals social reels en after-movies (Create). Vanaf het initiële verzamelen tot aan het uiteindelijke resultaat kan Social House van waarde zijn.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

David Slager – Social House
+31 6 112 401 08
d.slager@socialhouse.media
www.socialhouse.media

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht