Special Ops ontwikkelt wervingscampagne op basis van DNA
Eindhoven, 3 december 2024 – Het vinden van goed personeel is een uitdaging, zeker als het gaat om technisch personeel. Special Ops heeft daarom, samen met reclamebureau Fama Volat, een opvallende wervingscampagne gelanceerd om het unieke DNA van zzp-monteurs te onderzoeken en hun aandacht te trekken.
In de campagne ‘Special Breed – Heb jij ’t in je?’ probeert Special Ops via onder andere DNA-onderzoek te achterhalen wat toptechnici – een groep zzp’ers met een bijzondere mentaliteit en passie voor techniek – uniek maakt. Door beter te begrijpen wat hen bindt en waar het talent vandaan komt, kunnen ze beter worden bereikt en hun aandacht worden gegrepen.
“Wij geloven dat ons succes afhangt van het vinden van professionals die méér dan alleen vakmanschap bieden,” legt Suzanne van der Horst, head of brand & marketing bij Special Ops, uit. “Dat betekent dat we verder moeten kijken dan een CV. De traditionele wervingsmethoden zijn niet genoeg en op deze manier weten we juist die specialisten te vinden die écht bij ons passen.”
Het DNA van de technici bracht onder andere een gedeeld verleden rondom gebieden langs de zijderoute aan het licht. Kenmerken van die route zoals handelsgeest en drang naar avontuur zijn meegenomen in de communicatie. Naast de DNA-test werd ook een unieke advertentie ingezet die reageert op vloeistof om de aandacht te trekken, en om de boodschap van de campagne ‘Heb jij ’t in je?’ verder te onderstrepen. Special Ops is een vooruitstrevende dienstverlener die verder kijkt dan traditionele wervingsmethoden, en daar past DNAdvertising dus ook perfect bij.
Reclamebureau Fama Volat ontwikkelde eerder al spraakmakende campagnes voor de technische dienstverlener, zoals een vacature in tattoo-vorm.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.