Spotta maakt huis-aan-huis bezorging slimmer en duurzamer

Utrecht, 17 april 2023 – Spotta biedt adverteerders de mogelijkheid om de verspreiding van hun folder, mailing of catalogus op huisadres te segmenteren. Voorheen kon met Spotta niet verder dan op wijkniveau gesegmenteerd worden. Een nieuwe bezorgmethode maakt dit nu wel mogelijk.
Onder invloed van duurzaamheid is huis-aan-huis bezorging sterk veranderd de afgelopen jaren, deze veranderingen hebben bij marktleider Spotta geleid tot een nieuwe bezorgmethode die segmentatie op huishouden mogelijk maakt. Spotta is begin maart van dit jaar gestart met het bezorgen van haar eigen product FolderKiezer, dat is het wekelijkse folderpakket dat een huishouden zelf kan samenstellen met op dit moment 139.000 abonnees. Nu deze bezorging ook in het Spotta netwerk goed gaat kunnen andere adverteerders daar ook gebruik van maken.
Door de nieuwe bezorgmethode kunnen adverteerders nog slimmer segmenteren, bijvoorbeeld geen reclame bij huishoudens waarmee al op een digitale manier wordt gecommuniceerd, alleen bij huishoudens met kinderen of niet bij een huishouden dat al lid of donateur is. Dit draagt bij aan een verdere verduurzaming van het medium huis-aan-huis en een uniek bereik.
Over Spotta
Huishoudens geven zelf aan wat ze willen ontvangen door de brievenbus. Daarom is brievenbusreclame zo relevant. Met 21.000 bezorgers bezorgt Spotta wekelijks bij alle huishoudens in het land. Dankzij slimme, op data gebaseerde verspreidoplossingen bezorgen we brievenbusreclame op maat. Adverteerders kunnen hierdoor effectief hun doelgroep bereiken, terwijl huishoudens alleen relevante en gewenste brievenbusreclame ontvangen. Door het verminderen van ongewenste brievenbusreclame dragen we bij aan de duurzaamheidsambities van overheden en adverteerders.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.