Industry Wire

Geplaatst door Leadinfo

Startup Leadinfo maakt van elke websitebezoeker een lead

De Rotterdamse startup Leadinfo biedt bedrijven een nieuwe manier om hun sales een boost te geven. Het bedrijf heeft een technologie ontwikkeld die zakelijke website-bezoekers herkent en daar meteen alle relevante bedrijfsgegevens aan koppelt. Zo worden leads veel sneller opgevolgd.

Leadinfo gaat door waar Google Analytics stopt. Niet alleen herkent het algoritme veel meer bedrijven, de tool biedt de resultaten ook nog eens in een completer overzicht. Dat maakt het voor account-managers en marketeers makkelijk te bedienen. “Wij zijn er voor zakelijke dienstverleners die niet goed in beeld hebben wie er nu eigenlijk op de website komt. Daardoor worden leads niet opgevolgd en gaat kostbare omzet verloren”, vertelt oprichter Han Kleppe. “Door één keer een trackingcode op de website te plaatsen herkent onze tool realtime welke bedrijven je website bezoeken en welke pagina’s worden bekeken. Wij vullen die data direct aan met gegevens van onder meer de Kamer van Koophandel, LinkedIn en desgewenst informatie over kredietwaardigheid.”

Bedrijfsprofiel
Leadinfo werkt in feite als een soort Outlook. Elke websitebezoeker belandt als een nieuwe lead in de inbox. Door hierop te klikken krijg je meteen een uitgebreid bedrijfsprofiel op je scherm met informatie over de activiteiten, omzet en aantal medewerkers. Zo zien marketeers en account-managers al snel of het de moeite waard is om deze lead op te volgen. “Een sales-manager kan zo’n bedrijf vervolgens met één klik doorsturen naar het telemarketing-team. Zo maken zakelijke dienstverleners werk van de onbenutte potentie op hun website.”

Razendsnelle groei
De startup telt inmiddels zeven mensen. Naast Kleppe zijn dat drie telemarketeers en drie developers. Het bedrijf startte een jaar geleden en presenteerde een eerste versie van de software tijdens de Webwinkelvakdagen in januari. “We mikten tijdens die beurs op 100 nieuwe klanten, het werden er maar liefst 175”, aldus Kleppe. “Dan gaat het naast MKB’ers met enkele tientallen bezoekers per maand ook om corporate organisaties met websites die elke dag duizenden keren worden bezocht. Op deze manier halen zij meer rendement uit het website-bezoek. Gemiddeld halen onze klanten 10 tot 20 procent meer omzet met Leadinfo.”

Funding
Gebruikers van Leadinfo betalen een vast bedrag per maand. Voor kleine bedrijven begint dat bij 29 euro. “We groeien momenteel ontzettend hard en rekenen dit jaar zelfs al op een positieve cashflow”, zegt Kleppe. De investeringen voor Leadinfo zijn tot dusver uit eigen zak betaald. Wel kijkt de startup al voorzichtig over de grens. “Om de uitbreiding naar het buitenland mogelijk te maken, hebben we externe financiering nodig. Daarvoor zijn we ons nu aan het oriënteren.”

Over ons

• Met Leadinfo zien bedrijven altijd welke andere bedrijven hun website bezoeken. Dat is waardevolle informatie waarmee de omzet kan worden verhoogd.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht