Industry Wire

Geplaatst door Optivo

Streetwear specialist Bench in zee met e-mailmarketingexpert optivo

Haarlem, 13 april 2016 – Het Britse kledingmerk Bench verkoopt zijn stijlvolle, urban collectie momenteel in 34 landen in Europa waardoor de bekendheid verder reikt dan het Verenigd Koninkrijk. Het bedrijf verkoopt casual streetwear voor mannen, vrouwen en kinderen. Bench gaat nu, met behulp van e-mailmarketing van optivo, de communicatie met de klant verbeteren. De samenwerking heeft zijn eerste successen al behaald: de eerste campagnes hebben bovengemiddelde open rates bereikt.

In de communicatie met de klant zet Bench vaak e-mailcampagnes in. In deze campagnes toont Bench collecties, lookbooks, maar ook promoties en seizoensgerichte aanbiedingen. Met het optivo® broadmail e-mail en omnichannel platform, kan Bench de klant op een geautomatiseerde manier benaderen in het Duits en Engels. Daarnaast kan Bench, dankzij optivo’s geavanceerde technologie, relevante en specifieke doelgroepen heel gericht targeten.

Integratie van online shopping systeem met het e-mailkanaal

Een doorslaggevend criterium voor Bench om de samenwerking aan te gaan met optivo, was de mogelijkheid om te integreren met de interface van Oxid, het online shopping systeem van Bench. Dankzij deze naadloze integratie kan productinformatie eenvoudig en effectief worden opgenomen in het e-mail template. Door middel van de “Template Kit” toolbox van optivo wordt deze productinformatie aangepast aan de doelgroep en gepresenteerd in de juiste taal. optivo heeft deze slimme tool zo aangepast dat het design van de e-mails aansluit bij de specifieke eisen van Bench. E-mailcampagnes van Bench worden nu optimaal afgestemd op de huisstijl van het Britse kledingmerk.

Communicatie in andere Europese talen                                                                                          

Het nieuwe design van de e-mailcampagnes van Bench wordt goed ontvangen door de nieuwsbriefabonnees. In de eerste weken van de samenwerking zijn al bovengemiddelde open rates bereikt. Dankzij deze succesvolle start worden nieuwe campagne-activiteiten ingepland. De samenwerking tussen optivo en Bench wordt stap voor stap uitgebreid naar andere Europese markten.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht