StyleToday en Vanilia zoeken ontwerptalent. Start The T-shirt print design contest

Door de merken StyleToday en Vanilia werden we uitgedaagd om een concept te bedenken voor het sociale medium Facebook. Superlab bedacht het concept “The T-shirt print design contest” in de vorm van een Facebookapplicatie. De appilicatie draait op de Facebook pagina van StyleToday geheel in de look en feel van Vanilia.
Vanilia heeft als doel een jongere doelgroep aan te spreken. Daarbij wil Vanilia zich profileren als het “fashion brand” bij deze jongere doelgroep. Daarnaast wil Vanilia haar database uitbreiden. Door te communiceren op de online community van StyleToday kunnen we deze doelstellingen realiseren.
Concept
We bedachten de campagne “The T-shirt print design contest”. Designers worden uitgedaagd een nieuw T-shirt te ontwerpen voor Vanilia. Het winnende ontwerp zal ook daadwerkelijk in productie worden genomen en worden verkocht in de boutiques van Vanilia.
De winnaar wordt gekozen op basis van het aantal stemmen op het T-shirt en door een vakjury. Iedereen die een design instuurt of een stem uitbrengt ontvangt een kortingscoupon, die coupon kan in elke Vanilia-boutique worden ingewisseld.
Een mooie interactieve campagne die online en offline samenbrengt en waar bovendien zeer duidelijke doelstellingen aan gekoppeld zijn.
Media
Om de campagne onder de aandacht te brengen worden studenten van verschillende modeacademies benadert, die het weer via hun netwerk kunnen pluggen. Daarnaast worden alle boutiques van Vanilia ingezet en communiceren we de campagne via modebloggers en andere online media.
http://www.facebook.com/Styletoday/app_132071116918249
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.