Industry Wire

Geplaatst door The Communication Force

Succesvolle online transformatie van Reed Business Information met enterprise CMS van EPiServer

Haarlem, 24 juni 2013 – Het Internationaal uitgeversconcern Reed Business Information heeft zijn online aanwezigheid in Nederland succesvol getransformeerd door te kiezen voor het CMS van EPiServer. Dit Content Management System is de drijvende kracht achter de websites van de belangrijkste zakelijke en consumentenpublicaties. De migratie van de eerste 25 publicaties naar het nieuwe platform verliep heel snel. De Elsevier B2C-website was in slechts zeven weken in de lucht en tegen een vijfde van de kosten van eerdere projecten, die soms meer dan een jaar in beslag namen.

EPiServer CMS is geschikt voor de uitgeversbranche. Het CMS heeft de klantenervaring en het sitebezoek voor alle belangrijke Nederlandse publicaties van Reed Business Media (RBM) aanzienlijk verbeterd. Het aantal registraties is daarnaast toegenomen doordat het marketingteam van RBM snel en eenvoudig content voor registratie- of paywall-campagnes kan uploaden. Hierdoor is het mogelijk om bezoekers met relevante en doelgerichte content aan te spreken. Grote specialistische publicaties zoals ‘Boerderij’ profiteren van de tienduizenden geregistreerde bezoekers die elke maand actief gebruikmaken van de content achter de registratie- of paywall.

Het centrale CMS-platform biedt de flexibiliteit om de gebruikservaring te personaliseren en optimaliseert het contentaanbod voor belangrijke online publicaties van RBM. Bezoekers maken intensief gebruik van de websites. Zo heeft een verandering in het ‘interaction design’ op Elsevier.nl impact gehad op de gebruikerservaring en betrokkenheid van zijn bezoekers. Hierdoor steeg de gemiddelde bezoekduur op de website en de tijd besteed aan het lezen van artikelen.

De groeiende conversiepercentages en klantenbinding leveren een belangrijke bijdrage aan de groei van de advertentieomzet. Maar ook de herhalingsomzet neemt toe. Veel grote merken kloppen opnieuw bij RBM aan om te adverteren als gevolg van de nieuwe gerichte aanpak van online campagnes en het contentaanbod.

Met EPiServer CMS worden de websites van RBM op afzienbare termijn ook ‘responsive’. Dit houdt in dat de websiteweergave automatisch aanpast afhankelijk van het device dat de bezoeker gebruikt. Dit is uiterst belangrijk, omdat gemiddeld al een kwart van de bezoekers de websites bezoekt via een tablet.

Koenraad Bruins, Hoofd Product Development Business Communities bij Reed Business Media: “EPiServer CMS is een schaalbaar en flexibel platform en daarmee ideaal voor een grote uitgever. Het aanbieden van content is de kernactiviteit van onze onderneming. Dankzij onder meer EPiServer kunnen we gepersonaliseerde en geoptimaliseerde content leveren die bezoekers aan zich weet te binden en onze marketinginitiatieven ondersteunt. We hebben een essentieel onderdeel van onze bedrijfsstrategie versterkt met een schaalbaar platform, dat ondersteuning biedt aan onze groeiplannen en de voortdurend stijgende vraag naar relevante informatie.”

Marten Kruisinga, Country Manager EPiServer Benelux: “In de media- en uitgeverswereld staat of valt het succes van bedrijven met de manier waarop ze content presenteren en publiceren. De uitgebreide mogelijkheden van EPiServer CMS geven marketingteams en redacties die verschillende publicaties en websites beheren in een enterprise omgeving, de volledige en real-time regie over hun online merken waarmee ze een gepersonaliseerde en unieke gebruikservaring bieden, ongeacht het device dat wordt gebruikt.”

Reed Business Media beschikt over een eigen team van EPiServer ontwikkelaars. Zij hebben samen met EPiServer-partner Relephant het CMS geïmplementeerd. Het resultaat heeft geleid tot een nominatie voor de Dutch Interactive Awards in de categorie ‘Beste B2B-platform’.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht