Superwinkel lanceert Franse webshop

Na een succesvolle lancering van hun Duitse webwinkel heeft Superwinkel.nl nu de deuren geopend in Frankrijk met de Franse variant van zijn webshop, Supershop.fr.
Een koud kunstje deze keer, want het door Superwinkel ontwikkelde platform was voor de lancering van de Duitse site al cross-border gemaakt. Net zoals in Duitsland biedt Supershop.fr producten aan in de categorieën parfum, cosmetica en haarproducten. Direct na de lancering stroomden de orders al binnen.
Verschillen met de Nederlandse markt zijn er wel. Zo was het niveau van de transporteur niet meteen op het gewenste niveau. Het bleek belangrijk om met een lokale vervoerder zaken te doen. Maar Superwinkel merkte ook dat de doorgaans chauvinistische Fransen geen probleem hebben met het kopen bij een Nederlands bedrijf.
De volgende stap is een Franstalige site gericht op België. De Vlamingen blijft Superwinkel voorlopig bedienen via de Nederlandse site. Welk land ze hierna gaan aansluiten hangt een beetje af van de ontwikkelingen rondom de Brexit, idealiter zou Superwinkel graag een webwinkel in de UK lanceren.
Superwinkel begon in 2009 als nichespeler en richtte zich met labels als Parfumsuper.nl en Horlogesuper.nl op verschillende doelgroepen. De labels werden in 2015 samengevoegd tot Superwinkel.nl. Het online warenhuis biedt een breed en diep assortiment topmerken tegen de laagst mogelijke prijs. En met succes: Superwinkel groeit hard in eigen land, zowel in omzet als in assortiment. Het bedrijf ontving meerdere keren de publieksprijs XL in de categorie warenhuizen en behaalde vorig jaar plaats 107 in de Twinke100. Met de Europese expansie kan Superwinkel nog betere deals beschikbaar maken, voor iedereen, door heel Europa.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.