Superwinkel.nl, één van Nederlands grootste parfum en beauty webshops, heet vanaf 15 maart Deloox.

De nieuwe naam is niet alleen internationaler, maar past ook beter bij de luxe beautymerken die het Eindhovense bedrijf aanbiedt.
Superwinkel begon in 2009 met een top 10 heren- en damesgeuren, maar groeide snel uit tot een webshop met een veel groter aanbod. De service, producten en vooral ook de lage prijzen van Superwinkel worden gewaardeerd door de Nederlandse consument: Het bedrijf heeft meerdere keren een Shopping Awards publieksprijs in ontvangst mogen nemen en wordt via Thuiswinkel/Kiyoh door haar klanten beoordeeld met een 9,6.
De naam Deloox heeft een andere uitstraling dan de oude naam, en dat was precies de bedoeling. “Onze nieuwe naam is een verbastering van The Looks en Deluxe, en geeft goed aan wat we bieden; Luxe parfum- en beautyproducten tegen een verrassend lage prijs.”, aldus mede-eigenaar Roy Roes. “Onze klanten kunnen blijven rekenen op dezelfde deals, korte levertijden en goede service.”
Superwinkel had al webshops in Duitsland en Wallonië onder de naam Supershop. Vorig jaar kwamen daar nog webshops bij voor Spanje en Zweden. Ook deze shops gaan verder onder de naam Deloox. “De naamsverandering heeft de meeste impact in Nederland, waar de mensen ons al heel lang kennen” zegt Roy Roes, “We hebben er lang over nagedacht maar dit is echt de beste keuze voor de toekomst”.
Een naamsverandering heeft veel impact, zowel intern als extern. De parfum- en beauty e-tailer koos voor een gefaseerde lancering, waarbij de markten van klein naar groot de nieuwe merknaam en website kregen. Als laatste is nu op 15 maart de Nederlandse website omgezet. “Qua website en automatisering doen we eigenlijk alles in eigen huis. De hele website kreeg een facelift. We hebben zowel functionele als design aanpassingen gedaan, die over een langere periode zijn uitgewerkt door ons team. Ondertussen werkte onze marketingafdeling uiteraard aan een mooie lanceringscampagne, die zich vooral online manifesteert.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.