Industry Wire

Geplaatst door Swappie

Swappie daagt uit: Raad jij welk toestel refurbished is?

Swappie komt met activatie op het Damrak Amsterdam in samenwerking met Out of Home Masters

Amsterdam, 24 mei 2024 – Swappie, de grootste iPhone-refurbisher van Europa, introduceert samen met Out of Home Masters, JCDecaux en O2H Creative Solutions een uitdagende buitenreclame-activatie op het Damrak in Amsterdam. Met deze campagne wil de refurbisher consumenten laten zien dat refurbished net zo goed als nieuw is, door ze uit te dagen het tegendeel te bewijzen.

Uit Swappie’s brand tracking onderzoek in Q1* bleek dat in Noord-Holland zeker 50% van de consumenten denkt dat refurbished iPhones ‘outdated features’ hebben en dat deze makkelijk te onderscheiden zijn van een nieuwe telefoon. Dit weerhoudt consumenten ervan over te stappen op refurbished, terwijl het beter is voor de portemonnee én het milieu.

Om het tegendeel te bewijzen heeft Swappie op het Damrak in Amsterdam een opvallende ABRI neergezet, waarin twee telefoons te zien zijn: de ene gloednieuw, de andere met zorg refurbished door het team van Swappie. Aan de consument de uitdaging om te raden welke telefoon refurbished is. Onder de consumenten die het goed hebben geraden, verloot Swappie een refurbished iPhone 14 Pro Max. De activatie maakt deel uit van een 360-graden campagne om de merkbekendheid van Swappie te vergroten en het vertrouwen van consumenten in refurbished producten op te bouwen. Onderdeel van deze 360-graden campagne is onder andere een Swappie Tram die een maand lang door Amsterdam rijdt, ook is een digitale strategie op meerdere platformen ingekocht.

Martine Hardeveld Kleuver, Benelux Country Lead bij Swappie: ‘’Bij Swappie streven we ernaar om de perceptie rondom refurbished elektronica te verbeteren en consumenten bewust te maken van de vele voordelen. Onze missie is om hoogwaardige refurbished telefoons toegankelijk te maken voor iedereen. De uitdaging op het Damrak laat zien dat we bij Swappie altijd eerlijk en goed werk willen leveren, en de consument de ruimte geven zijn eigen mening te vormen over onze producten. We willen dat mensen weten dat onze producten van goede kwaliteit zijn en dat we open zijn over wat we doen.’’

Sandy Jannink, Sr. Client Manager, Out of Home Masters: “Het is mooi om te zien dat we na het succes en de positieve effecten van de vorige campagnes wederom een campagne mogen uitvoeren voor Swappie. Additioneel op de kwalitatieve OOH-strategie, planning en buying is deze campagne opgezet in samenwerking met ons creatieve label, Marc van Amerongen van O2H Creative Solutions. Dit is extra leuk, want naast de Swappie tram, voegen we er nu ook een impactvolle special aan toe met een interactief element en als incentive een refurbished Iphone 14 Pro. Ik ben enthousiast!”

Deelname aan de actie is eenvoudig. Bezoekers kunnen de telefoons van dichtbij bekijken in de ABRI en een gokje wagen. Denk je dat jij de refurbished telefoon kan onderscheiden van nieuw? Scan dan de QR-code op de ABRI en ga naar swappie.nl/contest om te stemmen. Er wordt 1 winnaar gekozen die de refurbished iPhone 14 Pro Max mee naar huis mag nemen!

Over Swappie

Swappie is een toonaangevende leverancier van hoogwaardige refurbished telefoons. Met een toegewijd team van experts zorgen we ervoor dat elke telefoon die ons verlaat, voldoet aan de hoogste normen van kwaliteit en functionaliteit.
*Sprintt Brand Tracker onderzoek Q1

Over Out of Home Masters

Out of Home Masters is de grootste onafhankelijke buitenreclame specialist van Nederland. Middels zelf ontwikkelde data-tooling en dashboards helpen ze adverteerders het maximale effect te halen uit hun OOH investeringen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht