Taster komt naar Nederland met iconisch delivery-first food

31 Januari 2023, AMSTERDAM – Vandaag kondigt Taster, de delivery-first restaurantgroep die bekend staat om het creëren van innovatieve merken zoals Pasta Dreams by Jamie Oliver en Frankrijks grootste bezorgkipmerk Pepe Chicken, haar eerste samenwerking in Nederland met Urban Kitchen aan. Taster start met Out Fry, het op Korea geïnspireerde merk voor gefrituurde kip, en heeft plannen om met meer merken uit te breiden naar Apeldoorn, Den Haag, Rotterdam en Utrecht.
Taster is een baanbrekende ‘delivery-first’ restaurantgroep die in 2017 werd opgericht door Anton Soulier, een van de eerste werknemers van Deliveroo. Sinds de lancering vanuit een kleine keuken in het 11e arrondissement van Parijs heeft het bedrijf samengewerkt met enkele van de beste chef-koks en eettalenten om menu’s te creëren die zijn ontworpen om te worden bezorgd. De iconische merken van Taster zijn al verkrijgbaar in meer dan 80 grote steden in Europa, waaronder Londen, Parijs, Madrid en Brussel.
Taster heeft een franchisemodel gebouwd om samen te werken met restaurateurs en keukeneigenaren met click & collect mogelijkheid, zodat zij de boomende bezorgmarkt kunnen aanboren – Taster levert de voedselmerken, marketingondersteuning, het beheer van het bezorgplatform en de technologie; partners leveren de fysieke keukenruimte, het personeel en de apparatuur.
Out Fry zal vanaf vandaag beschikbaar zijn op Uber Eats en via click & collect van Urban Kitchen (Balthasar Floriszstraat 3H), die hun eigen reeks digitaal-native restaurantmerken beheren. Out Fry is het derde merk van fried chicken op bezorgplatforms in Frankrijk,
Het menu van Out Fry omvat Koreaans geïnspireerde gochujang- en yangnyeomvleugels, buckets met knapperige malse kip en een selectie burgers die bekend staan om hun pittige smaken – waaronder de best verkopende “KSB” Korean Slaw Chicken Burger, met Out Fry’s populaire Koreaanse BBQ-saus. Het menu biedt ook veel keuze voor veganisten – van burgers tot buckets – en is gegarandeerd om de verlangens van plantaardige foodies te bevredigen.
Anton Soulier, CEO en oprichter van Taster: “De manier waarop we eten is fundamenteel veranderd, het is altijd op slechts een paar tikken afstand. We zijn erg enthousiast over de bloeiende bezorgscene in Nederland, en we hebben positieve gesprekken met keukeneigenaren in verschillende steden die enthousiast zijn over voedsel dat speciaal is ontworpen voor bezorging.’
“Ons model is echt uniek en we zijn nu op zoek naar meer keukenpartners om mee samen te werken. Nederland is een belangrijke focus voor ons in 2023 en we willen snel uitbreiden – onze missie is ervoor te zorgen dat iedereen kan genieten van ons iconische eten wanneer ze maar willen.”
Sebastiaan Maliepaard, oprichter van Urban Kitchen, zei: “We zijn erg enthousiast over de samenwerking met Taster en het toevoegen van een spannend aanbod van gefrituurde kip – Out Fry – aan ons bestaande portfolio. We kennen de kracht van dynamische merken die foodies aanspreken en we weten ook dat de food delivery scene in Nederland booming is. Daarom willen we graag samenwerken met bedrijven als Taster, die dezelfde visie delen als ons team.”
Dus wie zal dit model aanspreken? Taster definieert het als degenen met de visie om mee te doen aan het bezorgtijdperk, evenals degenen met personeel en ruimte die geoptimaliseerd kan worden. Bijvoorbeeld restaurants met personeel met een volledig salaris, maar rustigere lunchtijden, hotels met roomservice maar sporadische bestellingen van gasten, of een levensmiddelenbedrijf met een fluctuerende of seizoensgebonden omzet.
Met een minimale set-up fee, een kort installatieproces van vier tot zes weken en de mogelijkheid om vanaf de eerste dag inkomsten te genereren, zijn er weinig barrières voor een Taster-partner.
De unieke waarde die deel uitmaakt van het Taster-netwerk ligt in de technologie. Taster heeft een reeks tools ontwikkeld die de keukenactiviteiten stroomlijnen, waaronder algoritmen voor vraagprognoses, een tool voor de leveringsketen en kwaliteitscontrole, een API die bestellingen van verschillende leveringsplatforms samenbrengt, en een eigen iOS- en Android-loyaliteitsapp.
Anton Soulier voegt hieraan toe: “We werken met veel tech-savvy partners, zoals Urban Kitchen, met een ondernemende mindset. We zijn niet op zoek naar restaurants die het moeilijk hebben en snel geld willen verdienen – onze partners zijn ambitieuze ondernemers. Bij Taster willen we de smaak en ervaring van bezorgmaaltijden herdefiniëren. We hebben sterke merken, innovatieve technologie en een model dat werkt voor zowel partners als klanten.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.