Tele2 trekt het internet leeg met influencerbureau Storyboard

Tele2 sluit de handen ineen met influencer & branded content bureau Storyboard. De samenwerking heeft als doel de ‘Niet Omdat Het Moet, Maar Omdat Het Kan’ campagne, ontwikkeld door INDIE Amsterdam, door te vertalen naar relevante digitale branded content.
Cilesta van Doorn, Managing Director Brand & Communications van Tele2: ”Wij willen laten zien hoe je met ons spiksplinternieuwe 4G-netwerk alles uit je dag én je mobiel kan halen. We bieden data, zoveel je maar wilt, voor iedereen. Storyboard begrijpt heel goed hoe zij deze boodschap om kunnen zetten in gave branded content.”
Inmiddels begint de samenwerking haar vruchten af te werpen. Zo kwam onlangs de eerste video van de ‘Trek Het Internet Helemaal Leeg’-reeks uit, waarin Jan Versteegh winkelende voorbijgangers redt van verveling door ze uit te dagen om tegen hem te gamen op Tele2’s 24GB databundel.
Ook lanceerden Tele2 en Storyboard daarnaast een samenwerking met Ronnie Flex. Tele2 was partner van het grote optreden van ‘Ronnie Flex & Friends’ in Ahoy op afgelopen vrijdag 17 juni. Om die samenwerking te vieren heeft Storyboard een short-doc gemaakt, waarbij fans een kijkje achter de schermen krijgen bij het leven van de megapopulaire rapper. Deze werd zowel via Facebook verspreid onder zijn fans, maar ook tijdens het concert getoond aan een volle Ahoy.
Ook bleek de bekerfinale in april een mooie gelegenheid te zijn om de samenwerking tussen Tele2 en FC Utrecht in de spotlight te zetten. In deze video worden diverse spelers van het team uitgedaagd om trickshots in de stad Utrecht te doen, en deze door middel van de 24GB bundel van Tele2 op de Facebookpagina van FC Utrecht te livestreamen.
Vanwege de goede band tussen Tele2 en Storyboard kan er snel geschakeld en geproduceerd worden. Cilesta van Doorn: ’Flexibiliteit is de absolute kracht van Storyboard. We hebben korte deadlines en hier wordt altijd rekening mee gehouden.’
Martijn de Kemp, managing director van Storyboard: ‘We zijn aanvankelijk aan Tele2 voorgesteld door Dentsu Aegis. De doorslaggevende factor voor onze samenwerking is een combinatie van kwesties: De kracht van ons influencer netwerk, creativiteit en ruime ervaring als digitaal content productiehuis. Storyboard richt zich op influencer campagnes met landelijke en internationale impact en dit sluit perfect aan bij de ambities van Tele2.’
De samenwerking belooft veel moois voor beide partijen, met ongetwijfeld een stroom aan spraakmakende content in het verschiet.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.