TheRecruitBoosters groeit door en gaat verder als Soorce

Amsterdam, 26 januari 2023 – TheRecruitBoosters, een Amsterdamse start-up gericht op sourcing
via LinkedIn, maakt vandaag bekend dat het onder de nieuwe naam Soorce verder gaat.
TheRecruitBoosters werd in 2018 opgericht met als doel om het recruitment-proces voor bedrijven
sneller én makkelijker te maken. Hierbij richt het bedrijf zich niet alleen op recruitment- en
detacheringsbureaus, maar ook op de zakelijke markt. De unieke software van het bedrijf
automatiseert het zoekproces en biedt klanten datagedreven inzichten in de resultaten van
campagnes. De rebranding is het gevolg van een professionaliseringsslag en sluit beter aan bij de
vernieuwde missie van het bedrijf: het aantrekken van personeel weer menselijk maken.
In de huidige recruitment-markt is het proactief benaderen van potentiële kandidaten (sourcen) een
tijdrovende en vervelende taak geworden. Bovendien wordt bij dit proces de kandidaat vaak niet
centraal gesteld. Met behulp van Soorce krijgen organisaties de focus weer terug op het menselijke
aspect van sourcen. Dit doet het bedrijf door diverse onderdelen van het proces sterk te
automatiseren, zodat klanten hun tijd en middelen kunnen besteden aan andere onderdelen van het
recruitmentproces – zoals het persoonlijke contact met potentiële kandidaten.
De afgelopen periode is Soorce druk bezig geweest een professionaliseringsslag te maken. Inmiddels
hebben ruim honderd bedrijven gebruik gemaakt van de service van Soorce, waaronder
toonaangevende bedrijven in de automotive-, supermarkt- en recruitmentbranche. Om deze partijen
de beste service te kunnen blijven bieden, zijn er nieuwe werknemers aangetrokken en zijn
bestaande teams geherstructureerd. Zo bestaat het volledige team onder andere uit: developers,
customer success managers, resourcers, business development managers, een marketingafdeling en
een afdeling operations.
Verder heeft Soorce de operationele processen geoptimaliseerd en diverse innovaties doorgevoerd in zijn software, waaronder:
● Een uniek scoresysteem. Op basis van negen relevante criteria kunnen klanten nog beter
specificeren waar potentiële kandidaten aan moet voldoen. Voorbeelden van criteria zijn
relevante jaren werkervaring, vaardigheden en opleidingsniveau. Deze zoekfilters zijn gericht
op de Nederlandse arbeidsmarkt en bieden een uniek scoringsysteem dat potentiële
kandidaten rangschikt naar de voorkeuren van de klant.
● Een rankingsysteem. Door potentiële kandidaten te rangschikken op basis van hun score ten
opzichte van de doelgroeplijsten wordt voor klanten direct zichtbaar wie de meest geschikte
kandidaat is. Dit helpt hen te beslissen met welke kandidaat als eerste contact moet worden
opgenomen.
● Een vernieuwd dashboard. Dankzij de verbeteringen aan het dashboard krijgen klanten
meer inzicht in de prestaties van hun campagnes en kunnen zij eenvoudig nieuwe
campagnes lanceren, alles vanuit één overzichtelijke plek.
“De recruitmentmarkt kent verschillende interpretaties van het begrip ‘sourcing’. Veel partijen zien
dit alleen als het identificeren van geschikte kandidaten en het verzamelen van relevante informatie,
zoals iemands naam, functietitel, telefoonnummer en huidige werkgever”, aldus Luc van Poll, CEO en
oprichter van Soorce. “Bij Soorce vinden we dat sourcen zowel het zoeken, het identificeren, maar
ook het eerste contact met een potentiële kandidaat omvat. Vandaar ook onze slogan: ‘Soorce, The
New Way of Sourcing’. Wij gaan met onze software based service, onze innovaties en persoonlijke
begeleiding verder dan waar een sourcer normaliter stopt.”
Over Soorce
Soorce, gevestigd in Amsterdam, automatiseert het zoeken, selecteren én benaderen van
kandidaten, waardoor jij meer tijd overhoudt voor het persoonlijke contact. Zo sta je binnen no time
in contact met de beste potentiële kandidaten voor jouw vacature. Soorcen is nog nooit zo makkelijk
geweest. Maak kennis met “the new way of sourcing”. www.soorce.nl
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.