TicketSwap slaat handen ineen met The Romans om zijn merk bij fans en de live-eventindustrie te versterken

Amsterdam, 23 april 2025 – TicketSwap, het toonaangevende platform voor veilige, transparante en eerlijke doorverkoop van tickets, kiest het creatieve communicatiebureau The Romans als lead agency voor Nederland en België. Nu de wereld van live-evenementen flink in beweging is en fans op nieuwe manieren betrokken raken bij events, ontstaan er zowel uitdagingen als kansen. The Romans gaat aan de slag met creatieve campagnes rond belangrijke evenementen en samenwerkingen, én verzorgt de perscommunicatie – zowel richting consumenten als zakelijke partners.
Het van oorsprong Nederlandse merk TicketSwap ontwikkelt zich van puur een doorverkoopplatform naar een volwaardige marketplace voor live belevenissen. Met behulp van data zet TicketSwap in op persoonlijke tips en zorgvuldig samengestelde content, wat zorgt voor een relevantere en meer betrokken gebruikerservaring. Tegelijkertijd biedt dit ook meer waarde voor partners. Ondertussen versnelt het merk zijn groei in België, Duitsland en andere belangrijke Europese markten.
“Wat een match!” zegt Sophie Nicholson, partner bij The Romans. “Als bureau dat cultuur ademt, brengen we zelf ook flink wat uurtjes door op TicketSwap. De creatieve kansen voor dit merk zijn gigantisch. Het is een organisatie die fans echt op één zet, en tegelijk organisatoren ondersteunt, juist nu de wereld van live events volop in beweging is.”
“Ons gezamenlijke doel is om lange-termijn betrokkenheid op te bouwen met fans, organisatoren en media – en TicketSwap nog steviger neer te zetten als hét platform voor eerlijke ticketdoorverkoop. Of het nu gaat om muziek, sport, theater of welk ander evenement dan ook waar mensen enthousiast van worden.”
Margriet de Kroon, Marketing Director bij TicketSwap, zegt: “Ik heb eerder met The Romans samengewerkt, en hun expertise, netwerk en creativiteit zijn precies wat we nodig hebben. Ze vormen een verlengstuk van ons team en helpen ons om onze ambities waar te maken. We geloven sterk dat deze samenwerking ons helpt om meer partners in de industrie te bereiken én dichter bij fans in heel Europa te komen – zodat ze TicketSwap blijven zien als hét vertrouwde platform voor alles waar ze fan van zijn.”
Met deze samenwerking wil TicketSwap zijn positie in belangrijke markten verder versterken – door waardevolle inzichten te delen met de industrie, de naamsbekendheid ook buiten de muziekscene te vergroten, en een sterke community op te bouwen met zowel bezoekers als organisatoren van events.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.