Industry Wire

Geplaatst door One Shoe

Total Nederland en One Shoe werken samen in UX traject

Energiemaatschappij Total heeft creative & digital agency One Shoe in de arm genomen. Het Utrechtse bureau ondersteunt de multinational in Nederland in een intensief user experience traject en de totstandkoming van de nieuwe website van Total Nederland N.V., verantwoordelijk voor de exploitatie van ruim 300 tankstations in Nederland.

Total is met ruim 14.000 tankstations in meer dan 130 landen een van de grootste internationale energiemaatschappijen ter wereld. One Shoe is voor Total Nederland aan de slag met user experience en customer journey mapping. De aanpak moet bijdragen aan een sterke online merkbeleving en consistente communicatie met de verschillende doelgroepen van Total.

Customer journey mapping voor B2C en B2B
De dienstverlening van Total Nederland richt zich op een breed scala aan doelgroepen. Van de zakelijke rijder met een Total tankpas tot de privé autobezitter die een aankoop doet in een van de Retail concepten op het tankstation zelf. En zelfs tot de levering van smeermiddelen voor de chemische industrie. In een zestal customer journey workshops brengen we samen met Total in kaart hoe deze verschillende klantgroepen Total ervaren en hoe de customer journey van de verschillende doelgroepen van Total er online uit ziet.

Door samen te onderzoeken welke stappen de klant doorloopt en wat zijn informatiebehoeftes zijn, ontdekken we kansen voor de opbouw van de nieuwe website van Total. De komende periode wordt de laatste hand gelegd aan de website in Drupal. Naar verwachting wordt de nieuwe website in het derde kwartaal gelanceerd.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht