Industry Wire

Geplaatst door TradeTracker Nederland B.V.

TradeTracker.com maakt grote stap voorwaarts: het netwerk biedt pan-Europese dekking

TradeTracker heeft onlangs maar liefst drie nieuwe kantoren geopend. Frankrijk, Italië en Tsjechië zullen de positie van TradeTracker in de Europese affiliatemarkt, met meer dan 4500 beschikbare campagnes in het gehele netwerk, versterken. TradeTracker verwelkomt zowel nieuwe als bestaande klanten in hun nieuwe kantoren in Lille, Milaan, Pisa en Praag.

Ondanks de significante verschillen tussen de landen, en de benodigde individuele aanpak voor ieder land, verwacht TradeTracker een groot succes in deze markten. Zo staat Tsjechië bekend om haar relatief ontwikkelde markt in de regio met veel beschikbare online advertising diensten naast affiliate marketing. Consumenten zijn online erg actief en adverteerders spelen goed in op het online koopgedrag van hun bezoekers. Tsjechië heeft de meest volwassen online markt van Centraal- en Oost-Europa met een gemiddelde van € 25,60 online advertising-uitgaven per inwoner.

De Franse markt is één van de grootste en belangrijkste markten van Europa. Met veel promotionele activiteiten en de focus op transparantie, verwacht TradeTracker snel goede resultaten in de Franse markt te behalen. Een concurrerende markt met veel spelers heeft behoefte aan differentiatie. TradeTracker biedt een eenvoudig te schalen internationale interface, die te beheren is door verschillende gebruikers met ieder eigen permissies. De mate van transparantie die het netwerk hiernaast biedt zorgt voor een zeer hoge kwaliteit affiliates in het portfolio.

Italië heeft een vergelijkbare concurrerende markt. TradeTracker benadert de Italiaanse markt vanuit een andere invalshoek. Naast het campagneaanbod dat beschikbaar is vanuit het huidige netwerk en de aanwas van nieuwe campagnes heeft zij het AffiliationZone netwerk geïntegreerd. Dit Italiaanse netwerk bevat reeds meer dan 250 campagnes, waaronder bijvoorbeeld: Telepass, Telecom Italia, Aveda, Vodafone, Sky, Adidas, Groupalia, UniCredit Banca en nog veel meer grote campagnes. De Italiaanse markt heeft behoefte aan een betrouwbaar netwerk van hoge kwaliteit. De campagnes worden gedurende de komende weken overgezet naar het nieuwe platform om zo via de vertrouwde TradeTracker interface opgepakt te worden door affiliates. De eerste campagnes zijn al beschikbaar voor promotie.

Deze uitbreiding betekent dat TradeTracker in 17 landen kantoren heeft waar lokale expertise optimaal wordt benut: België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Finland, Hongarije, Italië, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Rusland, Spanje, Tsjechië, het Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland.

Paul van Doorn, directeur TradeTracker International reageert: “Pan-Europese dekking is een belangrijke mijlpaal voor ons bedrijf. We hebben heel hard gewerkt om aan de wensen van onze klanten te kunnen voldoen. Dit is niet alleen te zien in de continue verbetering van de features binnen het platform, zoals brand protection tools en Super Fast Payment voor affiliates, maar ook de kwaliteit die geboden wordt door lokale professionals. Het internationale karakter van TradeTracker wordt een steeds belangrijkere reden voor klanten om met ons samen te werken, echter vergeten wij de lokale behoeften voor iedere markt zeker niet. Verantwoorde groei is erg belangrijk en er liggen nog grootse plannen in het verschiet.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht