Industry Wire

Transparantie in Fulfilmenttarieven

E-Ways Fulfilment Center heeft als eerste in de markt besloten om met alles-in-één-pakkettarieven te komen om zo duidelijkheid te verschaffen in het woud van onduidelijke en moeilijk vergelijkbare fulfilmentoffertes.

“Wij rekenen voor de volledige afhandeling van webshoporders één vast tarief per zending.
Webshophouders weten zo precies waar ze aan toe zijn en kunnen zo eenvoudig berekenen of uitbesteden zinvol is”, zegt Koos van Santen, directeur van E-Ways. “Het pakkettarief is inclusief inslag, opslag, het verpakken van de bestelde artikelen, verpakkingsmateriaal en de portokosten”.

E-ways werkt voor grote partijen als ECI, Free Record Shop en Telegraaf. “Recent heeft E-Ways een verregaande processtandaardisatie doorgevoerd, zodat nu ook kleinere webshops kunnen profiteren van onze jarenlange ervaring, het forse volume en de geoptimaliseerde processen”.

Volgens van Santen zijn de eerste reacties van webshophouders erg positief. Per zending betaalt de webshophouder het zeer scherpe all-in tarief van Euro 5,75 voor een pakket. “Dat bedrag ligt lager dan wat een webwinkel vaak alleen al aan portokosten betaalt”, weet Van Santen, “E-ways zorgt dus voor een goed prijsinzicht, maar ook voor veel meer slagkracht. Daarbij wordt de webwinkelier ontzorgd en kan zich volledig richten op de marketing en het assortiment.”

Over E-Ways:
E-Ways is een fullservice dienstverlener in product en financieel fulfilment, logistiek, warehousing, klantcontact afhandeling, inkoop en voorraadbeheer.
Alle activiteiten vinden plaats onder één dak.
Per dag verlaten vele duizenden pakketten het pand op weg naar de consument. Daarnaast behandelt E-Ways via het eigen webbased contact center 1,5 miljoen klantcontacten per jaar. E-Ways is als business partner van Thuiswinkel.org de “preferred supplier” van Nederlandse webwinkels.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht