Trinicom en Zig Websoftware gaan partnership aan voor de woningcorporatiemarkt

Wilp, 30 mei 2011 – Trinicom, marktleidend leverancier van geavanceerde softwareoplossingen voor het afhandelen van klantcontacten, is met Zig Websoftware een partnership aangegaan. Zig is sinds 2001 gespecialiseerd in internetoplossingen voor woningcorporaties. De twee partijen zullen hun krachten bundelen op het gebied van websoftware en klantcontact om de woningcorporatiemarkt te bedienen met één geïntegreerde oplossing voor zowel huurders als medewerkers. De samenwerking tussen Trinicom en Zig begint succesvol met wooncorporatie Domesta als eerste tevreden klant.
De corporatiebranche ondergaat de laatste jaren een gedaanteverandering, waarin klantcentralisatie voorop staat. Woningcorporaties stellen nieuwe eisen aan hun medewerkers, organisatie en ict-oplossingen om zo de kwaliteit van hun dienstverlening te optimaliseren. Ook Domesta – een wooncorporatie met 9000 woningen en zeven verzorgingshuizen in Drenthe – zet haar klanten centraal. De eerste stap voor Domesta was samen met Zig een website te ontwikkelen die (potentiële) huurders volledig ondersteunt bij het zoekproces naar een nieuwe woning. De vervolgstap was gericht op de zittende huurder. Bij Domesta ontstond de wens om aan medewerkerszijde een klantcontactoplossing te bieden en aan de klantzijde een huurdersportaal via de website.
Gerbert Kooij, commercieel directeur van Zig Websoftware: “Door de samenwerking met Trinicom kunnen we zulke trajecten nu volledig aan. We integreren de klantcontactoplossing in onze weboplossingen waarmee een integraal klantbeeld ontstaat. Medewerkers kunnen nu bijvoorbeeld eenduidig – en met de voorgeschiedenis van de klant ook sneller – een passend antwoord geven. Nog een voordeel is de online kennisbank: klanten hebben 24 uur per dag toegang tot antwoorden op hun vragen. Op die manier wordt de klanttevredenheid verhoogd en het aantal klantvragen verminderd. Dat alles levert woningcorporaties een efficientere bedrijfsvoering op.”
Wilco Rietberg, directeur van Trinicom, geeft aan dat niet alleen de medewerkers, maar ook de huurders veel profijt hebben van efficientere bedrijfsvoering. “Verzoeken kunnen immers sneller afgehandeld worden. Op deze manier spelen woningcorporaties in op de ontwikkelingen in de markt.”
Om één geintegreerde oplossing voor zowel huurders als medewerkers te creëren, ging Zig op zoek naar een specialist op het gebied van klantcontact. Na een selectietraject kozen zij voor Trinicom. Gerbert Kooij: “De oplossing die Trinicom biedt, T5, was voor ons de aanleiding om voor hen te kiezen. Vooral de T5 Webcareadapter, de mogelijkheid een kennisbank te integreren en de uitgebreide managementrapportage spraken ons erg aan. Door de combinatie van onze specialismes kunnen we woningcorporaties nu één totaaloplossing bieden voor zowel huurders als medewerkers om zo voor hen een integraal klantbeeld te creëren. De samenwerking met Trinicom bevalt heel goed en ik kijk er dan ook naar uit samen de woningcorporatiemarkt te veroveren.”
Wilco Rietberg: “Het partnership met Zig betekent een kennismaking met een voor ons nieuwe markt. Zig heeft al jaren ervaring met internetoplossingen voor woningcorporaties en we zijn dan ook zeer verheugd dat Zig voor Trinicom gekozen heeft. Met dit partnership bundelen wij onze krachten en we kijken ernaar uit hier nog vele woningcorporaties mee te ondersteunen.”
Trinicom, Lathmerweg 5, 7384 AD Wilp, Tel: 088 010 83 00 – E-mail: marketing@trinicom.nl, Website: www.trinicom.nl.
Over Zig Websoftware
Zig Websoftware levert sinds 2001 internetoplossingen voor woningcorporaties. De oplossingen van Zig Websoftware bestaan uit corporate websites, woningzoekendeportalen, huurdersportalen, medewerkersportal en woonruimtebemiddelingssystemen. Meer dan 130 woningcorporaties maken gebruik van de software van Zig Websoftware. Zig staat voor Zekerheid, Innovatie en Gemak. Er werken in totaal 50 medewerkers bij het bedrijf in Huizen.
Over Trinicom
Trinicom is marktleidend leverancier van geavanceerde softwareoplossingen voor het afhandelen van klantcontacten. Trinicom is een Nederlandse onderneming en richt zich primair op de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van haar oplossing Trinicom 5 (T5™), bestaande uit de modules Web selfservice, E-mail response management, Live Chat, Call management, Chatbot en Brief-, fax- en baliecontact. Deze op internettechnologie gebaseerde standaardoplossing is geheel in te richten op het klantcontactproces van een organisatie en zorgt ervoor dat de belangrijkste klantcontacten snel en uniform worden afgehandeld vanuit één centrale kennisbank. Tevens adviseert Trinicom klanten bij het optimaal inrichten van een multi-channel contactcenter. Daarbij ligt de nadruk op het verbeteren van de serviceverlening via internet, e-mail, live chat en telefoon en het verlagen van de servicekosten. Trinicom mag toonaangevende organisaties tot haar klantenkring rekenen, waaronder Agis Zorgverzekeringen, Albert Heijn, Albelli, Carglass, Cendris, Cheaptickets.nl, Conrad Electronic, De Kindertelefoon, De Telefoongids/Gouden Gids, Rabobank, Rijksuniversiteit Groningen, Thomas Cook en Univé verzekeringen. Voor meer informatie zie: www.trinicom.nl.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.