Industry Wire

Geplaatst door Ipsos

Ipsos voor het 2e jaar op rij uitgeroepen tot meest innovatieve marktonderzoeksbureau

Voor het tweede jaar op rij voert Ipsos de gepubliceerde lijst van Greenbook aan als meest innovatieve marktonderzoeksbureau ter wereld.

Al sinds 2010 publiceert Greenbook de Greenbook Research Industry Trends (GRIT) ranglijst waarop de vijftig meest innovatieve marktonderzoeksbureaus ter wereld staan gerangschikt op basis van onderzoek onder klanten en leveranciers van marktonderzoeksbureaus.
Net als vorig jaar wordt Ipsos vooral gewaardeerd om haar voortdurende inspanningen om nieuwe bedrijfsmodellen te omarmen en nieuwe producten te lanceren. Er wordt genoemd dat er positieve tekenen zijn dat Ipsos deze leiderschapspositie nog wel eens voor langere tijd kan behouden door de manier waarop de grote concurrenten zich nu positioneren in de markt. Volgens het GRIT-rapport gaat het bij innovatie tegenwoordig om enerzijds hoe goed het aanbod is om te voorzien in de uitdagingen van de klant op het gebied van snelheid, kosten en middelen en anderzijds vanuit het oogpunt van de leverancier gaat het om het “hoe” onderzoek te doen.
Didier Truchot, Chairman en CEO van Ipsos, merkte op: “Innovatie moet bovenaan onze prioriteitenlijst blijven staan. In de context van de huidige crisis ben ik van mening dat we ons moeten richten op ‘spaarzame innovatie’, d.w.z. dat we de bestaande oplossingen optimaal moeten benutten en deze op een slimme manier moeten heroriënteren en herbestemmen om te kunnen reageren op de uitdagende wereld waar we nu mee te maken hebben.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht