Industry Wire

Geplaatst door UBO Agency

UBO Agency investeert in ‘offline social’ platform Amigos en gaat ondersteunen bij wereldwijde uitrol

Amigos Social heeft een nieuwe investeerder aangetrokken: UBO Agency. Zij stappen in met zowel kennis als geld om meer internationale bedrijfsgroei voor Amigos te realiseren, waaronder het opschalen van hun business-to-business verdienmodellen.

Na stormachtige groei in Europa (900.000 gebruikers in 8 landen), wil Amigos hun ‘offline social’ platform nu wereldwijd opschalen. Hiervoor zijn solide verdienmodellen onmisbaar.

UBO Agency is aangehaakt om hen hierbij te ondersteunen met hun kennis en ervaring op gebied van marketing en sales. Daarbij hebben zij ook in Amigos geïnvesteerd.

Volgens UBO oprichter Frank Hartog is het een logische match. “Onze missie met UBO is ‘grow business together’. Dit doen wij door ondernemende mensen samen te brengen en hen te inspireren om elkaar te versterken. De ambitie van Amigos – om wereldwijd meer echte ontmoetingen mogelijk te maken – sluit hier goed bij aan. Nu de wereld steeds digitaler wordt, is er een stijgende vraag voor fysieke ontmoetingen en echt contact. Amigos is het eerste platform dat op deze trend inspeelt en wij geloven dat dit ook de toekomst heeft. Daarom willen wij mee investeren om Amigos tot een wereldwijd succes te maken.”

Over Amigos Social

Amigos is het sociale netwerk dat mensen in het echte leven samenbrengt. Het bedrijf heeft 900.000 gebruikers in 8 landen en heeft inmiddels ruim 3,2 miljoen euro aan financiering opgehaald. De Amigos app maakt het laagdrempelig om met anderen af te spreken en samen iets leuks te ondernemen. Door een ‘mood’ als interesse te kiezen, zie je direct anderen die in zijn voor hetzelfde. Bijvoorbeeld een etentje, samen uitgaan of sporten.

Over UBO Agency

UBO is een eigenzinnig bureau met locaties in Bunschoten en Arnhem. Met hun full-service ontwikkelprogramma omtrent marketing en sales helpen zij bedrijven om sneller te groeien. Sinds hun oprichting in 2015 hebben zij al tientallen start-ups en scale-ups ondersteund. Dit doen zij zowel in zakelijke markten (B2B) als via consumentenmarkten (B2C).

Samen met NL Groeit organiseert UBO jaarlijks NL Changemakers – een evenement voor en door ondernemers om hen te inspireren om anders en groter te denken en hiermee aan de slag te gaan. Ondernemers kunnen zich nu opgeven voor de editie van 2024 via www.nlchangemakers.nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht