Unic ondersteunt MODINT bij ‘Webwinkels in de praktijk’-seminar
MODINT is de ondernemersorganisatie van fabrikanten, importeurs, agenten en groothandelaren van (sport)kleding, modeaccessoires, tapijt en (interieur)textiel.
Tijdens dit seminar benaderden verschillende sprekers het thema ‘Webshops in de fashion industrie’ zo praktisch mogelijk.
Naast De Nederlandse, OSL en Mark Bakker van het gelijknamig agentschap, vulde Unic drie speaker slots. Jorij Abraham, Director of Consulting van Unic, presenteerde hoe verschillende bedrijven uit andere branches zoals TUI (reizen), Fortis ASR (verzekeren), etc. met hun kanaal conflicten omgaan. Hoe gaat men hiermee om als ook wordt verkocht via dealers en retailers?
Jan Andries Mulder, Merchandising expert bij Unic, gaf een presentatie over hoe je bezoekers die alleen kijken, kunt aansturen tot kopen. Hij keek naar de aanpak van Asos.com, Bijenkorf, kleertjes.com en Wehkamp in deze uitdaging. Tevens gaf hij tips, tools en checklists voor Online Merchandising en hoe de shopping experience van webwinkels verbeterd kan worden.
Arianna Zappala richtte zich in haar presentatie op Product Information Management (PIM) in de fashion industrie. Met PIM kan het internetkanaal efficiënter worden gemaakt, waarbij de totale productgerelateerde informatie zodanig gestructureerd wordt dat deze content vrijwel naar believen kan worden gebruikt voor elk communicatiekanaal.
Het MODINT seminar was met meer dan 30 reserveringen van diverse bedrijven uit de fashion industrie volgeboekt. Er is een reservelijst gestart voor een eventueel tweede seminar.
Het volledige programma van het seminar is nog te vinden op http://www.modint.nl/index.cfm/4,4007,html.
—
Over Unic
Unic is een toonaangevende e-business specialist met vestigingen in o.a. Amsterdam, Basel, Bern, Brussel, Wenen en Zurich. Voor zijn klanten ontwikkelt, ontwerpt en beheert Unic internetgebaseerde oplossingen.
Tot de kring van klanten behoren succesvolle opdrachtgevers zoals de Bijenkorf, Bobcat, Bridgestone, Coca-Cola, Credit Suisse, Fabory, FREITAG, kleertjes.com, Mammut, Van Dijk Educatie en 3M. www.unic.nl
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.