Unique Uitzendbureau stelt zich opnieuw voor aan werkend Nederland

Het Nederlandse uitzendbureau kijkt al 50 jaar verder dan iemands naam of ervaring en vertelt dit nu in een uitgesproken merkcampagne.
Unique is in 1972 gestart als Nederlands uitzendbureau en lette toen ook al op de unieke talenten van een individu. Vandaar de naam. En nu, 50 jaar later, is dit relevanter dan ooit. Unique is ervan overtuigd dat je de beste match tussen kandidaat en opdrachtgever alleen kunt maken als je verder kijkt dan een diploma of een CV.
Kijk verder
Bedrijven, HR-managers, beroepskeuze- of persoonlijkheidstests proberen kandidaten en werkende mensen al veel te lang te categoriseren. Het is duidelijk en overzichtelijk zo’n systeem, maar dat gaat voorbij aan de essentie van de mens: individualiteit. Iedereen is unique, ook al zit dat soms in de kleinste details.
Mandy Stevens, algemeen directeur Unique: ‘De arbeidsmarkt van nu legt bloot wat we bij Unique al lang weten: kijken naar enkel een papiertje werkt niet meer. Het gaat om de talenten, ambities en drijfveren achter de mens. Ofwel: verder kijken dan het CV. Deze campagne geeft een stem aan wat ons al 50 jaar leidt en Unique maakt.’
Higuita en Johan Kramer
De campagne, ontwikkeld door creatief bureau Higuita, legt de focus op die ene mens. Het bureau werkte voor film en fotografie samen met Johan Kramer (Holy Fools). Het meest opvallende aan de campagne zijn de hoofdpersonen die telkens uit de massa naar voren komen. Zij zijn herkenbaar door als enige in de camera te kijken terwijl ze tussen een uniforme groep personen staan.
Niek Eijsbouts, creatief directeur Higuita: ‘De bekendheid van Unique is de laatste jaren behoorlijk weggezakt. We hebben daarom gekozen voor een beeldtaal met sterke portretten. Het vertelt in één beeld hoe Unique verder kijkt om jou als kandidaat uit die massa vooruit te helpen. Het is een eenduidige boodschap die in elk medium, groot of klein, werkt.’
Higuita ontwikkelde de merkcampagne nadat eerder in 2021 door 180 Amsterdam de strategische herpositionering is neergezet. MediaPlus tekende voor de uitrol van de campagne. Studio Vrijdag is verantwoordelijk voor de vernieuwde huisstijl van Unique.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.