Univé maakt samen met jou het verkeer veiliger

Amsterdam, woensdag 14 september 2022: Univé lanceert een campagne om het verkeer veiliger te maken. Dat doet de verzekeraar met een televisiecommercial, online video, activaties, op de radio en sociale media en met een nieuwe functie binnen de Univé-app. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met DEPT®.
Met het thema ‘Voel je veilig. Zeker in het verkeer’ wil Univé laten zien dat je je veiliger in het verkeer voelt, als je zelf ook je steentje bijdraagt. De coöperatie helpt daarbij met verschillende initiatieven. De online video, geregisseerd door Bodhi LeBelle van Super Easter Feather, laat zien wat Univé zoal doet om samen met jou het verkeer veiliger te maken. We volgen een jongen (bekend uit de eerdere Univé merkcommercial) op zijn BMX die haast heeft om op tijd op school te komen.
Univé lanceert ‘Veilig op Weg’, een nieuwe functie in de app die je rijgedrag monitort tijdens het rijden. Hoe hard trek je op? Hoe hard rijd je? Rem je met piepende banden of juist gedoseerd? Kun je van je telefoon afblijven? Met behulp van deze data wordt berekend in welke mate je rijgedrag veilig is. Bij een goede score beloont Univé bestuurders met een premiekorting op hun autoverzekering die kan oplopen tot tien procent.
Univé | Veilig in het verkeer met Univé – Victor Veilig
“Als coöperatie willen we bijdragen aan de zekerheid van onze leden, ook in het verkeer. Hiervoor ondersteunen we bijvoorbeeld regionale verkeersveiligheidsinitiatieven, geven we lokaal rijvaardigheidstrainingen en delen we lokaal geregeld fietslichtjes uit in onze winkels en bij scholen,” aldus Robert de Ruiter, commercieel directeur bij Univé. “Op deze manieren en met de toevoeging van Veilig op Weg aan onze Univé-app, willen we optimaal bijdragen aan een veiliger verkeer.” De campagne en de lancering van de nieuwe functionaliteit vallen om deze reden samen met het moment dat de scholen weer beginnen.
René Verhagen, creative lead bij DEPT® : “Wat gaat er in het hoofd om van een kind dat zich naar school haast? Hoe veilig is dat ritje? Univé en haar leden kunnen bijdragen aan de verkeersveiligheid. In de online video zien we een jongen genaamd Max langs allerlei initiatieven fietsen die het verkeer veiliger maken. De Univé-app met de Veilig op Weg-functie is daar één van. Die zorgt dat je veel bewuster aan het verkeer deelneemt. Dat kan net het verschil maken als je Max tegenkomt.”
Univé | Veilig in het verkeer met Univé – Rijvaardigheidstraining
DEPT® is een global digital agency die baanbrekende technologie en marketing gebruikt om merken te helpen voorop te blijven lopen. Dept creëert end-to-end digitale ervaringen op een wereldwijde schaal met een boutique cultuur. DEPT®’s team van meer dan 3.500+ digitale specialisten werkt verspreid over meer dan 30 kantoren op 5 continenten en voor topmerken als Google, bol.com, Philips, Eneco, Univé verzekeringen, Just Eat Takeaway, Otrium en meer. Het bureau is klimaatneutraal en B Corporation gecertificeerd sinds 2021 en zet zich in voor een positieve impact op de wereld. www.deptagency.com
Credits:
Verantwoordelijk bij Univé: Annemieke van der Zalm, Lisette de Boer
Bureau: DEPT®
Creatief directeur: Michael Maaskamp
Creatief lead: René Verhagen
Concept: Sjoerd Verbrugge, Stan Severin
Strategie: Valentijn Spek
Account: Sanne-Fleur Frencken, Rozenel Bier
RTV Producer: Veronique Beumer
Productiemaatschappij: Super Easter Feather
Regie: Bohdi LeBelle
Muziek: Dick Kok, LAB3
Sound: Pieter Bokhorst (DEPT®)
Postproductie: Bram Baas
Mediabureau: M2Media
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.