Industry Wire

Geplaatst door Talpa

VakantieVeilingen groeit FF lekker verder met nieuwe tv-commercial

Amsterdam, 27 mei. Veilingplatform VakantieVeilingen.nl is marktleider op het gebied van veilingen in het vrijetijdssegment, maar biedt sinds 2016 ook een breed assortiment fysieke producten aan. Juist deze producten-categorie heeft door de coronapandemie een enorme vlucht genomen. Dit vraagt om een nieuwe focus. In samenwerking met in-house agency het Bureau van Talpa Network is in 2020 de ‘FF lekker op VakantieVeilingen’-campagne gelanceerd. Hiermee zette VakantieVeilingen zichzelf, met succes, breder op de kaart. De tweede flight van de campagne is nu live.

VakantieVeilingen is in 10 jaar tijd uitgegroeid tot een volwassen e-commerceplatform. Om de groei verder voort te zetten is er, midden in de coronacrisis, flink geïnvesteerd in een nieuwe huisstijl, verschillende tv-spots en werd de campagne ‘FF lekker op VakantieVeilingen’ geïntroduceerd. Hiermee maakt de veilingsite van hun naam een synoniem voor ‘FF lekker ertussenuit’ met een dubbele betekenis, want de voorpret begint al tijdens het meebieden op het platform. De resultaten zijn erg goed; het gemiddeld aantal registraties per week steeg met 15% en het gemiddelde aantal sessies met 7%. Daarom zet het e-commercemerk nu vol in op het volgende hoofdstuk van ‘FF lekker op VakantieVeilingen’.

De vervolgcampagne is op dit moment live in Nederland en België en focust op producten in plaats van uitjes. Dit omdat de leisure-markt door de pandemie grotendeels is weggevallen. De nieuwe campagne legt ook meer de nadruk op het plezier en de spanning van het biedproces. In de nieuwe spot, ontwikkeld door het Bureau van Talpa Network, is een vader te zien die met veel moeite een hoogslaper heeft gebouwd voor zijn dochtertje. Als deze constructie vervolgens voor haar ogen instort, is de teleurstelling bij allebei voelbaar en geeft de dochter de tip om FF lekker op VakantieVeilingen te gaan. Zij pakt een iPad erbij om te bieden op nieuw (kinder)gereedschap. Uiteindelijk komt de vader toch als winnaar uit de bus.

Annette Schellekens, Brand Manager VakantieVeilingen: “VakantieVeilingen heeft als doel om online winkelen leuker te maken. Dit doen we door de klant zelf de prijs te laten bepalen, het biedproces spannend te maken én onze consumenten tot winnaars te bekronen. Deze elementen komen allemaal terug in de nieuwe campagne.”

Wouter van der Pauw, Creatief Directeur bij het Bureau van Talpa Network: “Consistentie is belangrijk om goed in de hoofden van de consument te blijven hangen als merk. Toch zie je vaak dat de marketingafdeling haar eigen campagne alweer zat is als de consument hem net omarmt. Met het volgende hoofdstuk van ‘FF lekker op VakantieVeilingen’ zetten een consistente stap vooruit.”

Credits

Bureau – het Bureau van Talpa Network

Concept Creatie: Stefan Da Costa Gomez & Auke van Rossum

Creatief directeur: Wouter van der Pauw

Projectmanagement: Olga Drukker en Lydia van Zantwijk

Producer: Jenny Bakker

Client – VakantieVeilingen:

Annette Schellekens, Brand Manager VakantieVeilingen

Nora Leonard, Brand Manager Emesa België

Crew

Productiehuis: Holy Fools

Regie: Colin Huijser

Producer: Annelies van Schaik

DoP: Ruzbeh Babol

Licht: Bart van Tunen

Geluid: Roberto van Eijden

Art dep: Tessa Beijer

Styling: Nicole de Werk

Visagie: Scarlett Kraidy

Casting: Post Castelijn

Edit: Taco Arts

Online: Efraim Gons

Audio nabewerking: Hielke Praagman

Soundlogo: Joos van Leeuwen

 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht