Vakmedianet neemt 17 B2B communitytitels over van Reed Business

Alphen aan den Rijn, 9 december 2014 – De directie van B+B Vakmedianet Groep BV heeft vanmorgen de voorgenomen overname van 17 B2B communitytitels van Reed Business BV aangekondigd. Bij de overname zijn 93 werknemers betrokken.
Strategische focus op bereiksmodel
Ruud Bakker, CEO Vakmedianet:
“Vakmedianet wil met sterke merken een optimaal bereik binnen scherp gedefinieerde community’s creëren. De combinatie van kwaliteitscontent en getargete gebruikersprofielen levert voor onze lezers gerichte informatie op en voor onze adverteerders het hoogste rendement. De titels die wij van Reed overnemen passen in dat businessmodel en versterken de positie van Vakmedianet als leidende vakinformatieuitgeverij in Nederland.”
Voorgenomen overname 17 B2B communitytitels
De voorgenomen overname heeft betrekking op de uitgeefactiviteiten van de volgende titels: Distrifood, Foodmagazine, Distrifood Dynamics, Food Data Services, Misset Horeca, Misset Catering, Snackkoerier, Vleesmagazine, Bakkerswereld, Bouwmachines, AMT, Logistiek, Bike Europe, Tweewieler, Controllers Magazine, Bouwplannen.nl en Overheidsplannen.nl.
Alle 93 betrokken medewerkers treden in dienst bij Vakmedianet zodra het verkoopproces – na advies van de Ondernemingsraad – is afgerond. Vakmedianet krijgt naast de huidige uitgeverijen in Alphen aan den Rijn en Deventer ook een vestiging in Doetinchem. Het plan is om de voorgenomen verkoop per 1 januari 2015 geëffectueerd te hebben.
Synergie
Vakmedianet nam eerder van Wolters Kluwer portfolio’s over met leidende titels op het gebied van algemeen en financieel management, HR, arbo, or, facilitair management, management support, alsook de verzekeringstitel AM. De HR-titels PW en HR Base zijn overgenomen van VNU Media. “Het krachtige online bereikmodel dat Vakmedianet inmiddels heeft ontwikkeld, zorgt ervoor dat wij op basis van contentprofielen onze eigen producten op het gebied van opleidingen en congressen kunnen vermarkten”, zegt Bakker. “Ook zijn wij in staat onze adverterende klanten marketing- en salesoplossingen aan te bieden in de vorm van contentmarketing en leadgeneration. De titels die Vakmedianet nu van Reed Business BV overneemt, zorgen ervoor dat we ons businessmodel kunnen uitrollen in nieuwe branches.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.