Valk Solutions en Ternair slaan handen ineen voor meer datagestuurde retailmarketing

IJsselstein, 22 april 2025 – Valk Solutions, toonaangevend in retail software, en Ternair, specialist in Customer Data Platform (CDP) en marketing automation software, hebben hun krachten gebundeld om retailers te helpen hun klanten beter te bedienen.
De samenwerking ontzorgt retailers, groothandels en (frachise)ketens door alle data direct realtime te ontsluiten op het CDP. Daar kunnen retailers flexibel al hun klantdata combineren en activeren in campagnes voor klantbetrokkenheid en meer conversie. Ceesjan de Vos, marketing en sales director bij Ternair: “Wat je nu nog veel ziet in de markt zijn oplossingen die ofwel vanuit online retaildata zijn ontstaan en dat stuk heel goed ondersteunen; en andere software die zich juist richt op de andere datastromen. Wij combineren die twee direct en ook compleet, en dat helpt veel retailers een enorme stap vooruit. Ook als je nog niet hele diepe zakken of kennis hebt van dergelijke software en je daar graag in ontzorgd wordt”.
Valk Solutions biedt met ASPOS een geïntegreerde oplossing voor retail, waarbij alle klantinteracties – van kassa en self-checkout tot webshop en app – samenkomen op één platform. Dit geeft retailers compleet beheer en zorgt voor een uniforme winkelervaring, zowel online als in de fysieke winkel. Ternair verzamelt al deze klantdata centraal, voegt daar eventueel bronnen aan toe, voor 1-op-1 marketing en communicatie. Het CDP stelt retailers in staat om al hun klantdata, zowel gedragsdata als klantgegevens centraal te beheren en te gebruiken voor gepersonaliseerde, geautomatiseerde campagnes die ook direct uitgestuurd kunnen worden via alle kanalen. De software is no-code, schaalbaar en geschikt voor zowel MKB als grotere organisaties.
Dennis Oudijn, Business Development Manager bij Valk Solutions: “Retailers beschikken over een schat aan klantdata, maar het benutten daarvan voor écht persoonlijke marketing blijft vaak een uitdaging. Dankzij onze samenwerking met Ternair maken we dat nu eenvoudig én effectief. Door data vanuit alle klantcontactmomenten slim te combineren, helpen we retailers om relevante, gepersonaliseerde campagnes te creëren die klanten raken, op het juiste moment en via het juiste kanaal.”
Door de koppeling hebben retailers direct veel meer mogelijkheden dan met alleen de koppeling aan een e-mailtool. Ze kunnen data combineren, klantsegmenten berekenen, realtime communicatie optimaliseren, loyaliteitsprogramma’s personaliseren en cross- en upsell geautomatiseerd versturen. De integratie is eenvoudig met ondersteuning van beide partijen voor een vliegende start. De samenwerking tussen Valk Solutions en Ternair heeft al vorm gekregen bij meerdere klanten zoals Bouwmaat, EP:Tummers en ILG Food Group.
Over Valk Solutions Valk Solutions is een toonaangevende speler in de wereld van retailtechnologie, met het ASPOS Unified Commerce Platform als fundament. Dit platform vormt het kloppende hart van een moderne retailorganisatie, waarbij focus ligt op een naadloze omnichannel-ervaring en het creëren van een volledig gestroomlijnde customer journey voor de klant.
Over Ternair Ternair is een Nederlandse softwareorganisatie die bedrijven helpt om hun marketingactiviteiten te optimaliseren met een no-code Customer Data Platform (CDP) en marketing automation. Ternair biedt schaalbare en gebruiksvriendelijke oplossingen voor zowel MKB- als grotere organisaties, waarmee ze hun klantdata optimaal kunnen benutten.
Contactinformatie:
Valk Solutions: www.valksolutions.nl; e-mail: info@valksolutions.nl
Dennis Oudijn: dennis.oudijn@valksolutions.nl
Ternair: www.ternair.com; e-mail: info@ternair.com
Ceesjan de Vos: cj.de.vos@ternair.com
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.