Industry Wire

Geplaatst door Vandejong

Vandejong ontwikkelt innovatieplatform voor Royal FloraHolland

In opdracht van Royal FloraHolland ontwikkelt Vandejong Creative Agency Let it Grow: het eerste internationale innovatieplatform voor planten en bloemen. Gister werd het platform gelanceerd. Naast de strategie, het concept en het merk Let it Grow is Vandejong verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de campagne en de content. Daarnaast speelt Vandejong een actieve rol binnen het innovatieteam, dat op zoekt gaat naar nieuwe ideeën en concepten om met bloemen en planten het leven in de stad te verbeteren.

Eind 2015 adviseerde Vandejong Royal FloraHolland om een internationaal innovatieplatform en incubatieprogramma voor de bloemen- en plantensector op te richten. Zes maanden later lanceren we Let it Grow. Omdat de intensieve verstedelijking volgens Royal FloraHolland een van de belangrijkste ontwikkelingen van de komende jaren is, richt het programma zich met name op de stad. Het doel is om vanuit Nederland een maatschappelijke beweging te starten met innovaties die de stad en haar inwoners gezonder en gelukkiger maken met behulp van bloemen en planten.

Franklin de Bekker, strateeg bij Vandejong: “Let it Grow is een innovatieplatform en handelt als een start-up: we werken in een klein team, beslissingen worden snel gemaakt en plannen aangepast, waardoor het platform zich snel ontwikkelt. We beginnen in Amsterdam vanuit de ambitie om snel op te schalen naar andere wereldsteden. Kort na de lancering in Amsterdam wordt er zo in Montreal, Stockholm, Berlijn, Ljubljana en Barcelona een zaadje gepland voor de verdere groei van Let it Grow.”

OPEN INNOVATION CALL

Vanaf 10 mei start Let it Grow een ‘Open Innovation Call’ voor ondernemers en creatieven. Inschrijven kan met een concreet concept dat het stadsleven positief bevordert met bloemen en planten. Het thema van de open innovation call is ‘health & wellbeing’.

Silke Tijkotte, Lead en Founder van Let it Grow: “De bloemen- en plantensector is één van de weinige plekken waar de startup-scene nog niet floreert. Daardoor liggen er ontzettend veel kansen voor ondernemers. Jonge stedelijke consumenten hebben een duurzame en bewuste lifestyle. Let it Grow vindt dat planten en bloemen hier een vanzelfsprekend onderdeel van zijn. Let it Grow brengt de sierteeltwereld en de (startup)wereld bij elkaar om de kansen die zo ontstaan samen te benutten.”

Vandejong maakt deel uit van het redactieteam en stelt in die rol het online magazine samen, verzorgt videoreportages en voert de social media campagne uit met o.a. Instagram take-overs van influencers van over de hele wereld.

Kijk voor meer informatie op: www.vandejong.com en http://letitgrow.org.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht