Viacom schakelt MOSES in voor positioneringscampagne TV zender Spike

Viacom Benelux, het bedrijf achter Nick Jr., Nickelodeon, MTV, Comedy Central en Spike, lanceerde eerde deze maand het tweede deel in de positioneringscampagne voor Spike. Spike is de nieuwste zender in het merkenportfolio van het mediabedrijf. In november2015 ging de zender van start met een avond- en nachtblok op de positie van Nickelodeon. Iets meer dan een jaar later, december 2016, is de zender naar 24 uur gegaan bij Ziggo. Dit vroeg om een stevige positioneringscampagne. Om de het DNA van de zender duidelijk neer te zetten, schakelde Viacom Benelux het marketing- & communicatiebureau MOSES in. Het verschil met een ‘traditionele’ aanpak zit met name in het uitwerken van drie duidelijke doelgroep profielen als basis voor de uitingen.
De merken van Viacom Benelux kenmerken zich door een scherpe en heldere profilering. Zo ook Spike. Spike geeft de Nederlandse kijker iets dat er nog niet was. De zender brengt spraakmakende en uitgesproken entertainment met een mix van reality, drama en (live) sport. Dit moest in de campagne duidelijk naar voren komen. Opvallend is de aanpak om vanuit het merk Spike in de campagne niet één specifieke boodschap te communiceren voor het massapubliek, maar er bewust voor een gesegmenteerde aanpak. De inzichten in de kijkersdoelgroep van Spike dienden als uitgangspunt voor de communicatie, creatieve uitvoering en middelen.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.