Industry Wire

Geplaatst door Photoslurp

Visual Marketing Index: hoe presteert jouw merk op Instagram?

Photoslurp presenteert de de Visual Marketing Index, de meest uitgebreide Instagram Analytics tool momenteel beschikbaar. De Visual Marketing Index (VMI) scoort merken op tien metrics om een ​​index score te berekenen die vergelijkbaar is met ieder merk account op Instagram, ongeacht de grootte.

Dit zijn de metrics die meegenomen worden in de VMI score:
– Brand Engagement: Engagement Rate door likes op brand posts // Engagement Rate door comments op brand posts
– Hashtag Power: Aantal Hashtag berichten // Aantal likes op Hashtag // Aantal unieke gebruikers op Hashtag // Hashtag bereik
– User Quality: Engagement Rate door likes op hashtag posts // Engagement Rate door commentaar op hashtag posts // Gemiddelde Followership van Hashtag User // Gemiddeld aantal Hashtag berichten per gebruiker

Naast de Indexscore gebaseerd op bovengenoemde metrics, toont het VMI rapport ook de best presterende foto’s op zowel het account en op de brand hashtag. Zo heeft een merk de kans om evangelists en potentiële nieuwe influencers te ontdekken.

Ieder merk kan de VMI gratis gebruiken. Ga naar Visualmarketingindex.com, log in met de Instagram account details van een merk (inclusief de hashtag) en de VMI genereert een merkrapport.

Created by Photoslurp
De Visual Marketing Index is ontwikkeld door Photoslurp, het visual commerce – en marketing platform. “Instagram wordt steeds belangrijker voor merken als social commerce platform. Consumenten browsen dagelijks op Instagram op zoek naar nieuwe producten. Daarom kunnen merken, vooral die merken met een e-commerce site, zich niet veroorloven om een standaard Instagram account te hebben. Zij moeten Instagram strategisch benaderen, omdat het netwerk is uitgegroeid tot een cruciaal onderdeel van de customer journey”, licht Ben Heinkel CTO en medeoprichter van Photoslurp, de lancering van de Visual Marketing Index toe.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht